پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
استاندار زنجان با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است، گفت: امروز سرنوشت نظام، دولت و ملت ایران به یکدیگر گره خورده و باید توجه داشت که همه، سوار بر یک کشتی هستند که در صورت سوراخ شدن کشتی، سرنوشت همه مانند هم خواهد بود.
شعار سال: استاندار زنجان با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است، گفت: امروز سرنوشت نظام، دولت و ملت ایران به یکدیگر گره خورده و باید توجه داشت که همه، سوار بر یک کشتی هستند که در صورت سوراخ شدن کشتی، سرنوشت همه مانند هم خواهد بود.

 اسداله درویش ‌امیری در نشست هم ‌اندیشی روسای اتاق‌ های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ های شمال غرب کشور، با بیان اینکه نابسامانی و نوسانات قیمت ارز، سایه سنگین و تلخی بر تولید، بازار، اشتغال، صادرات و واردات انداخت که دولت، ملت و بخش خصوصی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنند، اظهار کرد: به هیچ وجه نباید به عده‌ ای اجازه داد تا ارز را به نرخ دولتی از خرانه بانک مرکزی، دریافت کرده و سوء استفاده و مال ‌اندوزی کنند؛ چرا که آثار مخرب و فشار اقتصادیِ اقداماتی همچون وارد کردن نهاده‌ های دامی با ارز دولتی و فروش آن با ارز آزاد به دامداران و مرغداران، ملت ایران را درگیر خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در تحمل سختی ‌ها و دشواری ‌های ناشی از اوضاع نابسامان اقتصادی، شریک و سهیم باشند، افزود: نباید اجازه داد عده ای با استفاده از ارز دولتی، در عرصه ‌های تولید و اقتصاد، جولان داده تا آثار مخرب آن را ملت ایران بچشد و این پذیرفتنی نیست که عده‌ ای فشار اقتصادی را تحمل کرده و عده ‌ای از آن، لذت ببرند؛ چرا که آثار این رفتارها، دامن همه را فرا خواهد گرفت.
درویش‌ امیری با اشاره به اینکه هنوز تحریم ‌ها شروع نشده، اما کشور دچار مشکلات ارزی و نوسانات قیمت ارز شده است، تاکید کرد: دولت و بخش خصوصی باید برنامه مقابله با ضد تحریم را با هماهنگی و همکاری یکدیگر اجرا کنند؛ چرا که هیچ یک به تنهایی نمی ‌تواند برنامه‌ های خود را عملیاتی کند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه پس از توافق برجام و فراهم شدن فضای اقتصادی و تعاملات بین ‌المللی مناسب، کشور از بن‌ بست تجارت، واردات و صادرات خارج شد و آثار آن به وضوح در استان مشاهده گردید، خاطر نشان کرد: پس از اجرای برجام، استان زنجان به شدت مورد استقبال سرمایه ‌گذاران خارجی از کشورهایی مانند چین، ترکیه، کره و ژاپن قرار گرفت؛ به ‌گونه‌ ای که سرمایه‌ گذار 2 واحد تولیدی که در ماه ‌های آینده در استان به بهره ‌برداری می‌ رسد، از کشورهای ژاپن و ترکیه هستند.
وی با بیان اینکه زنجان در سال 96 سال بسیار خوب و درخشانی را در حوزه صنعت، معدن، تولید، صادرات و واردات پشت سر گذاشت، ابراز کرد: زنجان در سال گذشته در مسیر موفقی قرار گرفت و اتفاقات بسیار امیدوار کننده ‌ای برای حوزه اشتغال و سرمایه ‌گذاری مهیا شد؛ به گونه ‌ای که در سال 96، صادرات استان، 56 درصد افزایش داشت و درآمد گمرک استان، 3 برابر شد.
درویش ‌امیری با اشاره به تحقق 113 درصدی درآمد و فراهم شدن زمینه داد و سِتَد و اشتغال استان در سال گذشته، ادامه داد: 11 هزار نفر به تعداد بیمه‌ شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته، افزوده شد و نیروی کار برای 5 هزار نفر بازنشسته نیز جایگزین گردید که بر این اساس برای 16 هزار نفر اشتغال فقط در حوزه صنعت، معدن و تولید به ثبت رسید.
مقام عالی دولت در استان یادآور شد: در سال 97 و پس از خروج و بدعهدی، قانون‌ شکنی و نادیده گرفتن تعهدات بین ‌المللی توسط رئیس جمهور آمریکا، شرایط کاملاً متفاوت شده و مشکلات فراوانی در کشور به وجود آمد.
وی با تاکید بر استمرار همفکری و هم‌ اندیشی بین استانداران و بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی، مشکلات را بهتر و دقیق ‌تر از بخش دولتی، لمس می ‌کند که باید این مشکلات از طریق استانداران به دولت منتقل شود تا مسئولین به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل آن‌ باشند.
درویش ‌امیری با بیان اینکه فعالین بخش خصوصی، سربازان، افسران و سرداران اقتصادی کشور هستند، افزود: اتاق ‌های بازرگانی، اتاق اقتصادی کشور بوده و دولت ضمن تسهیل مسیر بخش خصوصی برای عبور از بحران فعلی، نیازمند همراهی و همکاری این بخش است. ضمن اینکه این رویکرد در قوه مجریه فراگیر است که دولت، حق دخالت در اقتصاد را ندارد که اجرای اصل 44 قانون اساسی، نماد این عدم دخالت است.
استاندار زنجان با اشاره به ویژگی ‌های استان زنجان، گفت: زنجان بر اساس شاخص ‌های تعریف‌ شده ملی، یکی از شادترین، امن ‌ترین و البته پاک ‌ترین استان ‌های کشور از حیث وجود اعتیاد و مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه زنجان به برکت نظام جمهوری اسلامی از رشد قابل توجهی در حوزه آموزش عالی برخوردار بوده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان با قدمت 30 ساله، قطب 6 کشوری بوده که حدود 65 هکتار از اراضی این دانشگاه که به همت مرحوم احمد مهدوی بنیانگذاری شده، توسط وی اهدا شده و دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز از اعتبار بالای علمی و آموزشی برخوردار است؛ به ‌گونه ‌ای که با 8 دانشکده بسیار فعال، دارای امکانات به ‌روز، مدرن و از بِرَندهای معروف دنیا در حوزه آموزش و درمان است.
درویش‌ امیری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پایه زنجان با سابقه 27 ساله از اعتبار بسیار بالایی در دنیا برخوردار است، خاطر نشان کرد: موسس این دانشگاه، پروفسور ثبوتی می ‌باشد که از چهره ‌های فاخر جمهوری اسلامی در عرصه‌ های جهانی و بین‌المللی و از شخصیت ‌های کم‌ نظیر و صاحب ‌نظر در علم فیزیک بوده و بسیاری از محققین و دانشمندان علوم فیزیک در کشور و شخصیت ‌ها و دانشمندان و فرهیختگانی که امروز در حوزه انرژی هسته‌ای تلاش و فعالیت می ‌کنند، از شاگردان ممتاز وی و محصول تفکر، اندیشه و زحمات ایشان هستند.
استاندار زنجان با اشاره به قدمت 42 ساله دانشگاه زنجان و با بیان اینکه تمام دستاوردها و موفقیت ‌های استان، محصول نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امروز 65 هزار دانشجو و حدود 6 هزار عضو هیات علمی در استان فعال ‌اند که بخشی از این اعضای هیات علمی به استان ‌های همجوار، خدمات ‌رسانی می‌ کنند.
وی با بیان اینکه یکی از نیازمندی ‌های امروز کشور در شرایط فعلی، مشارکت اجتماعی و مدنی مردم است، ابراز کرد: زنجان از مشارکت اجتماعی و مدنی بسیار بالایی برخوردار بوده و بیش از 350 تشکل مدنی و اجتماعی در استان از طریق مردم، تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌ های مدنی تاسیس‌شده در امور خیریه که شناسنامه مردم زنجان در عرصه داخلی و خارجی به شمار می ‌آید، انجمن خیریه مهرانه است، گفت: مهرانه، بیش از 100 هزار خیّر افتخاری داشته و ماهانه بیش از 2/5 میلیارد تومان از هزینه‌ های این مجموعه توسط خیرین، تامین می‌ شود و اکنون حدود 200 میلیارد تومان بدون اعتبارات دولتی و توسط مردم در این مجموعه سرمایه‌ گذاری شده است.
وی افزود: امکانات و تجهیزات مدرن سرطان ‌شناسی با اعتباری در حدود 150 میلیارد تومان، خریداری شده و در حال انتقال به این مجموعه است که تمام هزینه ‌ها با مشارکت مردم، تامین می شود.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه مشارکت و سرمایه اجتماعی، بسیار با اهمیت و مورد توجه جدی بوده که اداره استان را تسهیل می‌ کند، ادامه داد: بسیاری از امور خیریه دیگر نیز که نیاز به حمایت و کمک مردم می ‌باشد، در استان فعال‌ هستند که انجمن ‌های ام- اس، دیابت، تالاسمی و کلیوی از آن جمله‌ اند که با کمک مردم، تجهیز و راه ‌اندازی شده‌ اند. ضمن اینکه نزدیک به 2 هزار و 200 هیات مذهبی قوی و ریشه ‌دار نیز در حوزه‌ های مذهبی و اعتقادی، فعال‌ هستند که همه اینها سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای است که زنجان از این نظر، سرآمد تمام استان‌ های کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22 تیر 1397، کدخبر: 728456 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
نظام ایران یک آزمونی بسیار سخت را در پیش ارد که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین