پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
معاون آموزش، پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بنا داریم در قالب آیین نامه پسادکتری صنعتی به رفع حل مسائل فنی بنگاههای اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی بپردازیم.
شعارسال:علی‌اصغرتوفیق امروز در نشست «هم اندیشی راهکارهای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه» که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد،گفت: بر اساس آئین‌نامه پسادکترای صنعتی، دارندگان مدرک تحصیلی دکتری که خواهان جذب هیات علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی هستند به مدت یک سال در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری حضور پیدا کرده و از نزدیک با این مراکز آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکهگسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به افزایش توان و مهارت علمی متقاضیان به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه می کند، اظهار داشت:استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور برای حل مسائل فنی بنگاه‌های اقتصادی از مهمترین اهداف آئین‌نامه پسا دکتری صنعتی به شمار می رود. این آیین نامه به ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه کمک بسزایی می کند.

توفیق اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارای مرتبه استادیاری و بالاتر که دارای وضعیت رسمی آزمایشی و رسمی قطعی هستند می‌توانند به مدت یک یا دو ترم تحصیلی در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری حضور پیدا کنند.این تفاهم‌نامه نشان می‌دهد گام‌های عملیاتی برای ارتباط صنعت و دانشگاه برداشته شده و شاهد تصمیمات و اقدامات مشترک در این زمینه هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه۴۰ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری است، گفت: به همین دلیلضروری است برای تقویت این واحدها و افزایش بازدهی آنها از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.

به گفته وی،برای ارتباط صنعت و دانشگاه،ایجاد شهرک‌های علمی و فناوری و اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات این وزارتخانه است.

وی افزود: به رؤسای سازمان‌های وزارت صنعت در سراسر کشور ابلاغ شده که یکی از معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های استان محل فعالیت خود را به عنوان مشاور پژوهشی منصوب و از آنها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند.طبق این آئین‌نامه واحدهای تولیدی که میانگین تولید آنها ۵۰۰ میلیون تومان باشد می‌توانند ۱۰ درصد از مالیات خود را سهم واحد پژوهشی کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 مهر 1394، کد خبر: 2940011، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اگر دولت از دانشگاه ها استفاده کند کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین