پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
‌استاندار فارس تاکید دارد که برنامه‌ریزی در در شرایط تنگنای مالی یکی از ضرورت‌های مهم مدیریت است و همه‌ی مدیران باید تلاش کنند تا از تمام ظرفیت‌های بودجه حداکثر استفاده ‌شود.
شعار سال: ‌استاندار فارس تاکید دارد که برنامه‌ریزی در در شرایط تنگنای مالی یکی از ضرورت‌های مهم مدیریت است و همه‌ی مدیران باید تلاش کنند تا از تمام ظرفیت‌های بودجه حداکثر استفاده ‌شود.

اسماعیل تبادار عصر شنبه 22 تیرماه در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به وجود مشکلاتی در رابطه با اسناد خزانه، از تلاش‌های مضاعف انجام شده برای جذب این اسناد خبر داد.

او گفت: امروز بالغ بر 90 درصد از اسناد خزانه در فارس جذب شده و امیدواریم که طی مجال قانونی موجود یعنی پایان تیرماه، زمینه‌ برای جذب 10 درصد باقیمانده هم فراهم شود؛ لازمه‌ی این موضوع تلاش تمام مدیران دستگاه‌هاست زیرا هر ریال این اعتبارات برای استان اهمیت دارد.

استاندار فارس گفت: علی‌رغم آنکه سال گذشته تمام انتظارات از دستگاه‌های دولتی برآورده نشد اما در بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبصره 19 و ماده 20 قانون فارس استان اول کشور بود.

تبادار اضافه کرد: پروژه‌های متعددی نظیر سعدیه، موزه‌ی مشاهیر، تصفیه‌خانه، فرودگاه، بزرگراه لامرد به پارسیان و .... و برخی از پروژه‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است.

استاندار فارس واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی را عامل موثر در کاهش سربار مالی دانست و گفت: امسال با شکل‌گیری کارگروه‌هایی در سازمان مدیریت و در چهارچوب قانون شکل گرفته و از ظرفیت قانونی نهایت بهره را خواهیم برد.

تبادار تصریح کرد که فعال کردن بخش خصوصی با تسهیل امور منطبق بر قوانین، سربار مالی را کم کرده و امور را تسریع خواهد کرد، گفت: تمام تلاش مدیران همه‌ی دستگاه‌ها خدمت بهتر به مردم است.

استاندار فارس با بیان اینکه در فراهم کردن زمینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید نهایت تلاش از سوی مدیران و دستگاه‌های دولتی انجام شود، گفت: هیچ ضرورتی بالاتر از فراهم کردن زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی نیست.

تبادار با تصریح اینکه طی ماه‌های گذشته برای مدتی شاهد بهبود شرایط و سرعت گرفتن پاسخ‌ به استعلام‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی بودیم، گفت: اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر طولانی شدن پروسه‌های سرمایه‌گذاری و دفع‌الوقت برای فعالیت بخش خصوصی در فارس رسیده است.

او با تصریح اینکه قرار بود سازمان برنامه و بودجه گزارشی را در این خصوص ارائه کند که باید در اولین جلسه مطرح شود، گفت: ما دنبال بازخواست نیستیم اما لازم است بدانیم چه دلیل یا دلایلی باعث شده تا پاسخ یک دستگاه به بخش خصوصی ماه‌ها به طول بینجامد.

استاندار فارس لزوم بررسی و احصاء روند انجام امور و مشخص شدن کاستی‌های موجود با هدف رفع نقطه‌ی دارای مشکل را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بدانیم که آیا مشکل در یک دستگاه وجود دارد یا مبتلا به‌تمام دستگاه‌ها است.

او با اشاره به مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان فارس در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف توسط بخش خصوصی، گفت: باید بدانیم که مصوب شدن این طرح‌ها چه میزان زمان برده و اگر زمان طولانی است باید در مسیر کوتاه شدن آن تلاش کنیم.

استاندار فارس ایجاد اشتغال را مهمترین هدف دانست که همه‌ی دستگاه‌ها و مدیران باید آن را مد نظر قرار دهند و گفت: باید فرآیندهای اخذ مجوز مورد بررسی قرار گیرد.

تبادار با تصریح اینکه تمام زحمات مدیران اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در راستای ایجاد اشتغال را مد نظر داشته و دارد، گفت: اگر مشکلی وجود دارد از آن سخت گلایه‌مندیم، باید تمام موانع با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود رفع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 24 تیر 1397، کدخبر: 97042412609 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
برنامه ریزی های درستی در این کشور اگر وجود داشت الان ما اینجا نبودیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین