پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۱۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
شنتیایی گفت: کشورهایی که با تحریم آمریکا همراه می شوند، باید احساس کنند که عدم همکاری‌شان با ایران و همسو شدنشان با آمریکا به منافع اقتصادی‌ای که دارند لطمه خواهد زد. اقتصاد در دایره ارتباط دو جانبه معنی پیدا می‌کند، پس اگر ارتباطی یک طرفه قطع شود، طرف دیگر هم باید تمهیدات لازم در این باره را در نظر بگیرد.

شعارسال: مسعود شنتیایی عضو اتاق بازرگانی در خصوص احتمال قطع صادرات نفت ایران به کره جنوبی اظهار کرد: اگر کشوری مثل کره جنوبی که خریدار سنتی نفت ایران است از خرید نفت کشورمان سرباز بزند و با تحریمهای نفتی همراه شود، به طور حتم باید کنشهای اقتصادی در جامعه به گونه‌ای حرکت کند که درآمد شرکتهای این کشور در بازار داخلی محدود شود. اگر آنها از ما نمی‌خرند ما هم نباید از آنها بخریم چرا که عدم خرید نفت از سوی کشورهایی مثل کره جنوبی، بی‌توجهی آنها به وضعیت اقتصادی ایران را نشان می‌دهد. مقابله به مثل در چنین شرایطی کاملا منطقی و درست است.

وی افزود: کشورهایی که با تحریم آمریکا همراه می شوند، باید احساس کنند که عدم همکاری‌شان با ایران و همسو شدنشان با آمریکا به منافع اقتصادی‌ای که دارند لطمه خواهد زد. اقتصاد در دایره ارتباط دو جانبه معنی پیدا می‌کند، پس اگر ارتباطی یک طرفه قطع شود، طرف دیگر هم باید تمهیدات لازم در این باره را در نظر بگیرد.

شنیایی گفت: یکی از مهمترین محصولاتی که از کره جنوبی به ایران وارد می‌شود، ابزارهای الکترونیکی است. گوشی‌های تلفن همراه از برندهای کره‌ای از مهمترین محصولات وارداتی از این کشور به ایران است. ایران بازار بزرگی برای تلفنهای هوشمند کره‌ای است، اما این طور نیست که ایران نتواند محصول دیگری را به عنوان جایگزین برندهای کره‌ای در این بازار در نظر بگیرد.در مورد برندهای لوازم خانگی مثل ال‌جی و سامسونگ، تولیدات مشابه از کشورهای دیگر وجود دارد و البته با حمایتهایی که از تولید انجام می‌شود، می‌توان بر افزایش توان تولید داخل هم فکر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 23 تیر 1397 ، کدخبر: 2112651 ، www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
این به نظر من پیشنهاد بسیار منطقی ای است ؛ ایران میتواند روی تولید خود تکیه کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین