پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
برای نخستین‌بار در کشور، عملیات حساس خدمات چاه‌های نفت و گاز بدون ‌نیاز به دکل توسط متخصصان داخلی انجام شد تا میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی رقم بخورد.

شعار سال: عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا (High-Rate) در فاز چهار میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته Northern Genesis به دست متخصصان داخلی انجام شد. اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه برای نخستین‌بار، نتیجه دو سال بررسی، طراحی مهندسی و آنالیز ریسک بود که شرکت نفت و گاز پارس با قبول ریسک، زمینه حذف دکل از عملیات انگیزش و زنده‌کردن چاه‌ها را فراهم كرد و موجب میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی شد.

در این پروژه حذف دکل از عملیات چاه‌ها، موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهینه‌سازی در زمان و چابکی عملیات خدمات چاه‌ها در میدان گازی استراتژیک پارس جنوبی شد تا توانمندی داخلی در ارائه راهکارهای مؤثر و نوین در بهینه‌سازی تولید و عملیات حساس خدمات چاه‌ها در میادین دریایی کشور به ثبت برسد.

از مزایای انحصاری این روش، علاوه ‌بر مقرون‌به‌صرفه‌بودن می‌توان به مواردی همچون سرعت بالای اجرای عملیات، عدم‌ نیاز کشتی به لنگر‌اندازی یا اتصال به BoatLanding با استفاده از سیستم Dynamic Positioning جهت تثبیت موقعیت هنگام اسیدکاری و جریان‌دادن چاه (که احتمال آسیب به خطوط لوله و فیبر‌های نوری بستر دریا را کاهش می‌دهد)، نصب کلیه تجهیزات مورد‌نیاز روی کشتی و عدم‌ نیاز به تغییرات در سازه از‌پیش‌طراحی‌شده پلتفرم‌های تولیدی جهت نصب و برپایی King Post و Burner Boom که خود هزینه‌های گزاف جرثقیل‌های دریایی را به همراه دارد، اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 24 تیر 97، شماره: 3194


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین