پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب خان دشت باشت هر ساله بالغ بر 5 میلیون متر مکعب بیلان منفی دارد، افزود: مصرف سالانه آبهای زیر زمینی در دشت باشت 45 میلیون مترمکعب است که با این روند 9 سال دیگر یک قطره در دشت باشت آب وجود نخواهد داشت.
شعار سال: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب خان دشت باشت هر ساله بالغ بر 5 میلیون متر مکعب بیلان منفی دارد، افزود: مصرف سالانه آبهای زیر زمینی در دشت باشت 45 میلیون مترمکعب است که با این روند 9 سال دیگر یک قطره در دشت باشت آب وجود نخواهد داشت.

غلامرضا تاجگردون در آئین کلنگ زنی طرح عظیم آبرسانی به دشت باشت افزود: پروژه عظیم آبرسانی به دشت شهرستان باشت یک کار بزرگ و تاثیرگذار است. در طرح ارائه شده سد"شیو" به دولت 96 میلیون متر مکعب برداشت آب از این سد برای باشت و شهرستان رستم پیش بینی شده بود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از بررسی مجدد طرح سد شیو توسط دولت برآورد برداشت آب این سد به 45 میلیون متر مکعب یعنی نصف برداشت اولیه رسید. با این رخ داد امکان نرسیدن آب به شهرستان رستم وجود داشت و این امر یک خیانت در حق مردم این شهرستان بود، در همین راستا 30 میلیون متر مکعب در فاز اول و 30 میلیون متر مکعب نیز در فاز دوم در تأمین آب اراضی خان احمد و دشت امام زاده جعفر اجرا شد تا بتوانیم سد شیو را جهت تأمین آب شهرستان رستم ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشت باشت یک کاسه است که  آب موجود در آن برداشت و تبخیر می شود. بالغ بر 350 چاه فعال در دشت شهرستان باشت فعال است. با توجه به این برداشت سالانه 500 هکتار از زمین‌های دشت باشت بی‌آب خواهند شد.

وی افزود: جهت آب شرب شهرستان باشت دو میلیون متر مکعب آب از سد کوثر تخصیص گرفته شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عملیات اجرایی طرح تأمین و انتقال آب شرب صنعت و کشاورزی باشت با اعتباری بالغ بر 259 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  علی داوودی مهر در آئین کلنگ زنی طرح عظیم آبرسانی به دشت باشت افزود: در شهرستان باشت طرح های تأمین آب و ساماندهی رودخانه این شهرستان در دست اجراست. شهرستان باشت دچار تنش آبی است و این تنش باعث افت آب به خصوص در بخش های کشاورزی و شرب این شهرستان شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح تأمین و انتقال آب شرب صنعت و کشاورزی باشت با اعتباری بالغ بر 259 میلیارد تومان آغاز شد. از مشخصات این طرح می توان به ایجاد یک بند تنظیمی با 8 متر ارتفاع و طول 75 متر بر روی رودخانه زهره اشاره کرد.

وی گفت: در این طرح آب مورد نیاز بیش از 3000 هکتار از اراضی شهرستان باشت تأمین می‌شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طرح تأمین و انتقال آب شرب صنعت و کشاورزی باشت سالانه 4.51 میلیون متر مکعب آب شرب و 21.8 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی و 1.13 میلیون متر مکعب در بخش صنعت تولید خواهد شد.

داوودی مهر بیان کرد: این طرح با هدف تأمین آب بیش از 3000 هکتار اراضی کشاورزی، تأمین آب شرب مرکز شهرستان باشت و روستاهای اطراف تا افق 1425 برای 65 هزار نفر، تأمین آب مطمئن، توسعه صنعت منطقه و تغذیه آبخوان دشت باشت و افزایش تراز آب زیر زمینی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی طرح تأمین و انتقال آب شرب صنعت و کشاورزی باشت با حضور معاون حفاظت و بهره برداری و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و مسئولان استانی و شهرستان باشت آغاز شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 25 تیر 1397، کدخبر: 97042513399 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا احساس میکنم که دچار بی آبی محض شدیم! فقط خدا خودش باید کمکمون کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین