پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل خشکسالی‌ها و کمبود بارش عمق‌ چاه‌‌های کشاورزی به حدی زیاد شده که جوابگوی آینده شهرستان نیست.
شعار سال: نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل خشکسالی‌ها و کمبود بارش عمق‌ چاه‌‌های کشاورزی به حدی زیاد شده که جوابگوی آینده شهرستان نیست.

محمدرضا رضایی در خصوص وضعیت کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: عمده راه ارتزاق مردم جهرم کشاورزی بوده که امروز به‌دلیل خشکسالی‌ها و کمبود بارش عمق‌ چاه‌‌های کشاورزی به حدی زیاد شده که جوابگوی آینده شهرستان نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه بیمه محصولات باغی جهرم گفت: تناسب زمان عرضه و تقاضا در بیمه محصولات باغی جهرم دیده نشده است چرا که عرضه محصولات در بازه زمانی طولانی مدتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه‌ عرضه و تقاضا بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد در خصوص تولید مرغ اظهار کرد: مرغ باید متناسب با نیاز جامعه تولید شود و یک نسخه واحد در کل کشور به منظور میزان تقاضا و قیمت‌گذاری تدوین و متناسب با نیاز کشور وارد بازار شود‌.

رضایی از برنامه رایزنی با سفیر ایران در  هند به منظور صادرات خرمای جهرم خبر داد و بیان کرد: در نشستی با سفیر ایران در هند برای ایجاد بستر صادرات خرمای جهرم رایزنی می‌شود  و باید مراقبت شود که کیفیت کالا و بسته‌بندی مناسب باشد تا خرمای صادرشده برگشت نخورد.

وی خواستار جدیت در تغییر الگوی کشت در جهرم شد و افزود: مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید کشاورز را یاری کند و کشت به گونه‌ای باشد که به سمت آب کمتر و سود وثمر بیشتر سوق گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل میزان برداشت از سفره‌های زیر زمینی جهرم شد و تصریح  کرد: جریان خشکسالی ادامه دارد اگر مصرف و برداشت آب به همین صورت باشد تمام باغ‌ها خشک می‌شود‌.

رضایی افزود: سازمان آب منطقه‌ای و وزارت نیرو باید نسبت به برداشت آب‌ها نظارت و میزان آب مصرفی را کنترل و سالانه کمتر کند چرا که اقتصاد جهرم کشاورزی است و نمی‌توان آن را نابود کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 13970424000961 ، www.fars.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
آینده در حاله ای از ابهام فرو رفته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین