پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در یک سال اخیر ۱۱۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی حفاظت اضطراری و مرمت شدند.
شعار سال: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در یک سال اخیر ۱۱۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی حفاظت اضطراری و مرمت شدند.
جلیل جباری صبح امروز در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه در سال 97 که در محل خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: محور اصلی فعالیت‌های اداره کل در مقطع کنونی حول رونق و توسعه گردشگری داخلی است که پس از ایام نوروز مدیریت سفرهای تابستانی را در پیش‌رو داریم.

وی با بیان این که در تلاش هستیم برنامه‌های تابستانی را پربار کنیم خاطرنشان کرد: موضوعات شامل جشنواره ملی گردشگری، وورک شاپ‌ها، کارگاه‌های آموزشی، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، استفاده از ایده‌های نو و خلاق، برگزاری تور آشناسازی شهرهای همجوار استان آذربایجان غربی تحت عنوان سفیران گردشگری و چندین مورد دیگر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در جای جای استان جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که می‌تواند پتانسیل‌های استان را به همگان معرفی کند تا از این استعدادها به خوبی استفاده کنیم از این رو برای جذب مستمر گردشگر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم بهتر از پیش از این مهم منافعی را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: بیش از 200 هزار نقشه و بروشورهای گردشگری چاپ شده و بین گردشگران توزیع می‌شود و از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اولویت‌های کاری می‌توان به نظارت‌های مداوم بر تمامی مجموعه‌ها اشاره کرد.

جباری بیان کرد: در برنامه های نوروز 97 که از 26 اسفند شروع می‌شود بیش از 2 میلیون و 400 هزار بازدید به ثبت رسیده و بیش از 219 نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند و بدون احتساب منطقه آزاد 51 درصد در اقامت افزایش داشتیم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری 84 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که برخی از واحدهای اقامتی مربوط به دهه‌های 40 و 50 هستند یادآور شد: تعداد 5 مورد واحد اقامتی ایجاد شده و 3 مورد دیگر مجوز فعالیت گرفته‌اند و اقامت‌های بوم گردی نیز مورد توجه است که در طول سه ماه نخست سال برای 18 مورد مجوز اعطا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در سال 97 تعداد 25 عنوان پروژه شروع شده بود که در مراحل نهایی خود به سر می‌برند و مجموعه اعتبار این پروژه‌ها 20 میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که بیش از 50 درصد آن تخصیص یافته است و از نظر اعتباری 7 برابر و از نظر پروژه‌ها 5 برابر افزایش داشته‌ایم که می‌توان به آبشار شلماش، سوله دو کل و شرشر چالدران، مجموعه تفریحی و کمپینگ شاهین‌دژ و مسیر کاظم داشی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغال‌زایی از محل طرح فراگیر اشتغال تعدا 21 طرح با 120 میلیارد ریال در کارگروه اشتغال تصویب شده که 4 درصد سهم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که 15 رصد مربوط به صنایع دستی و گردشگری می‌شود که بیش از 500 طرح را تصویب کرده‌ایم که 420 میلیارد ریال برای این طرح‌ها تصویب شده است.

جباری با اشاره به پروژه تله‌کابین اظهار داشت: دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که مشکلات را برطرف کنند که بخشی مربوط به دستگاه‌های دولتی و برخی مربوط به سرمایه گذار این پروژه می‌شود و مشکل اصلی مربوط به شرکت مربوطه می‌شود که باید یک تمانی به خود دهند تا بتوان به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد: در 110 بنای تاریخی در طول سال گذشته توانستیم حفاظت اضطراری و مرمت را اعمال کنیم که می‌توان به حمام اتحادیه از طریق واگذاری به بخش خصوصی، پل باراندوز چای، پردیس دانشگاه ارومیه، مجموعه بناهای داخلی پردیس دانشگاه ارومیه، سبک سازی سه گنبد، جداره تاریخی بازار قدیمی ارومیه، ساختمان دیزج سیاوش، مسکن طبیب، 4 بافت تاریخی در استان شامل، تکاب، ماکو، خوی و ارومیه می‌توان اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397، کدخبر: 1779292 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
ا.ف75
تازه مسئولین دارن به فکر می افتن که بیان از گردشگری و آثار تاریخی دفاع کنن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
خداروشکر امیدوارم از بقیه جاها هم مراقبت لازم صورت بگیره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
چقدر خوبه که مسئولین تازه دارن به فکر احیای گردشگری میفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
خداروشکر تو یه زمینه تا قبل اینکه از بین بره وتخریب بشه کاری انجام دادن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین