پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۲۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
افخمی‌راد گفت: آن چیزی که باعث می‌شود که برخی از افراد در حرکتهایی فردی و یا سازمان یافته، اقدام به انجام چنین کارهایی بکنند، کسب سودهای کلان است. باید دید چرا در نظام واردات کالا ترتیباتی اتخاذ می‌شود، که عده‌ای فکر ایجاد شبکه برای تخلف در واردات خودرو به سرشان بزند؟

شعارسال: ولی الله افخمی راد رئیس سابق سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات غیرقانونی خودرو به وسیله هک شدن سایت سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: آن چیزی که باعث می‌شود که برخی از افراد در حرکتهایی فردی و یا سازمان یافته، اقدام به انجام چنین کارهایی بکنند، کسب سودهای کلان است. باید دید چرا در نظام واردات کالا ترتیباتی اتخاذ می‌شود، که عده‌ای فکر ایجاد شبکه برای تخلف در واردات خودرو به سرشان بزند؟

وی افزود: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو خلاف قانون بود. طبق قانون برنامه سایت ثبت سفارش نمی‌تواند بسته شود و کنترل واردات باید با نظام تعرفه‌ای صورت پذیرد. طبیعی است که وقتی سایت ثبت سفارش بسته می‌شود، قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن قیمت خودروهای داخلی هم افزایش پیدا می‌کند. این یک انگیزه اولیه‌ای ایجاد می‌کند که افرادی مرتکب چنین خطایی شوند.

افخمی‌راد گفت: ضمن این که در همین مقطع بسته بودن سایت ثبت سفارش دولت اقدام به افزایش تعرفه واردات کرد. یعنی اقدام دیگری هم انجام شد که واردات خودروهای خارجی را سودده تر کند. با این تصمیم هر کسی در داخل کشور که صاحب خودروی خارجی است به طور معمول از این منفعت برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: نوساناتی هم که در قیمت دلار به وجود آمد در کنار عوامل دیگر باعث شد که افرادی وسوسه شوند تا با سو استفاده از شرایط فعلی اقدام به واردات غیر قانونی خودرو کنند. می‌شد با اتخاذ تدابیر مناسب‌تر، از تشویق کردن افراد رفتن به دنبال این کار خطا جلوگیری کرد. بهتر بود واردات را ممنوع نمی‌کردیم و اصلاحات تعرفه‌ای هم تا زمان مناسب به تاخیر می‌انداختیم و بعد با روشهایی که در اقتصادهای دیگر دنیا مرسوم است، بازار خودرو تنظیم می‌کردیم.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد: من تخصصی در زمینه آی تی ندارم و احتمال هک شدن وجود دارد ولی اینکه هک ادامه داشته باشد و بتوان در زمانهای مختلف ثبت سفارش انجام داد، مقداری غیر طبیعی است. حراست از سایت ثبت سفارش وظیفه سازمان توسعه تجارت است و آنها باید دقت می‌کردند که کسی سایت را هک نکند.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397 ، کدخبر:2112693 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
خوب معلومه کار خودشان است تا بازار را دچار نوسان کنند
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
یعنی انقدر به خودتون سایتتون اطمینان دارید؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین