پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: هشت نقطه گردشگری در استان پس از تصویب در شورای برنامه ریزی به مرحله اجرا درمی آید و امیدواریم این نقاط کل استان را زیرپوشش قرار دهد و بخش خصوصی و مردم توان آمدن به شهرک های گردشگری را داشته باشند.
شعار سال: استاندار گلستان از ایجاد شهرک های گردشگری در هشت نقطه استان خبر داد.

سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: هشت نقطه گردشگری در استان پس از تصویب در شورای برنامه ریزی به مرحله اجرا درمی آید و امیدواریم این نقاط کل استان را زیرپوشش قرار دهد و بخش خصوصی و مردم توان آمدن به شهرک های گردشگری را داشته باشند.

وی در خصوص اجرای طرح گردشگری آشوراده تصریح کرد: این مهم یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود شاید در گذشته قدم هایی برداشته شد؛ فرآیند قانونی آن در سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها طی شد و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی باید در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب شود.

استاندار گلستان با اشاره به بروکراسی اداری بیان کرد: گرفتن یک فرآیند قانونی برای استانداری به عنوان متولی کار سختی است اگر خودمان را جای بخش خصوصی بگذاریم آنها باید فرآیند سختتری را در دستگاه های اجرایی طی کنند.

هاشمی در خصوص تله کابین علی آباد کتول گفت: این پروژه فرآیند مطالعات سه الی چهار ساله را طی کرده و توجیه خوبی دارد.

وی با اشاره به ضرورت احیای خلیج گرگان ابراز کرد: احیای خلیج گرگان برای ما حیاتی است که این مهم جزو دغدغه‌های مردم و محیط زیست محسوب می‌شود.

استاندار گلستان گفت: موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که استان گلستان وارد شهرک‌های جدیدی می‌شود گلستان جزو استان‌هایی نبوده که شهرک‌های جدید داشته باشد جمع بندی در اجرای این پروژه استان را در ایجاد اشتغال، تقویت گردشگری و توریست‌پذیری کمک خواهد کرد.

هاشمی افزود: گلستان نخستین استانی است که از مصوبه هیئت وزیران بهره‌مند می‌شود و قرار است در هشت نقطه استان دهکده‌های گردشگری با اولویت‌های اول و دوم ایجاد شود ضمن اینکه شاخص‌هایی که مدنظر است باید رعایت شود.

*عبدوس: خلیج گرگان احیا می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان گلستان نیز در این جلسه گفت: سازمان محیط زیست مجوزی صادر کرده است تا نظارت بر اجرای پروژه که ابتدا مدیریت مجموعه با مازندران بود تفویض اختیار به استان گلستان شود، این پروژه پس از عقد قرارداد و تصویب در شورای عالی اجرا می‌شود.

عبدوس با اشاره به تله کابین علی آباد کتول افزود: طرح‌های بالای دو هکتار مشمول ارزیابی زیست محیطی است و مساحت طرح را کاهش دادند و ما مجوز آن را صادر می‌کنیم.

وی در خصوص احیای خلیج گرگان بیان کرد: در این مصوبه دو پیشنهاد شده است که بخش شرقی رودخانه در اتصال با خلیج گرگان لایروبی شود و تامین آب از منابع غرب خلیج گرگان در مازندران که باید مصوبه دولت را بگیرد.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان گلستان گفت: یکی از نگرانی‌های مردم علی آباد کتول انتقال سرچشمه‌های زرین گل به شاهرود بود که طی بازدیدی که از سوی سازمان محیط زیست انجام شد تامین 200 لیتر آب بر ثانیه در محدوده سیاسی سمنان قابل انجام است و نیاز به انتقال آب نیست تخریبی هم در مرحله انتقال چشمه‌های قطری اتفاق افتاد که به گلستان اعلام شد و این تخریب‌ها مورد پیگیری است.

*مازندرانی: ثبت 2 هزار و 860 شغل در گلستان در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اشتغال روستایی گفت: تاکنون 2 هزار و 411 طرح در دبیرخانه دریافت کردیم که از این تعداد 2 هزار و 358 فقره پرونده برای دریافت 289 میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند.

سعید مازندرانی افزود: تاکنون 513 فقره پرونده به مبلغ 40 میلیارد و یکصد میلیون ریال برای یکهزار و 72 شغل به بانک معرفی شدند.

وی رتبه استان گلستان را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در جایگاه پنجم بعد از استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کرمان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به هدفگذاری 30 هزار شغل در استان گفت: تاکنون 2 هزار و 860 شغل در سامانه رصد ثبت شده است باتوجه به اینکه استان 20 هزار شغل را تعهد کرده بود.

مازندرانی با اشاره به اینکه 26 درصد طرح ها زیر 100 میلیون تومان است، بیان کرد: 18 درصد زیر یک میلیارد تومان و فقط 10 درصد طرحها بالای یک میلیارد تومان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 ، کدخبر: 13970427000637 ، www.golestan.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
این شهرک های گردشگری باید در زمینه اشتغالزایی هم استفاده بشه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین