پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۷۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
مقامات آمریکایی مدعی شده و بیان کرده‌اند، هکرهای ایرانی زیربناهای لازم و مقدمات ضروری برای انجام یک حمله گسترده سایبری علیه شرکت‌های بزرگ تجاری و زیرساخت‌های آمریکا و همچنین در سایر کشورهای دنیا از جمله در اروپا و خاورمیانه را فراهم کرده‌اند و این حمله قریب‌الوقوع است.
شعارسال: مقامات آمریکایی مدعی شده و بیان کرده‌اند، هکرهای ایرانی زیربناهای لازم و مقدمات ضروری برای انجام یک حمله گسترده سایبری علیه شرکت‌های بزرگ تجاری و زیرساخت‌های آمریکا و همچنین در سایر کشورهای دنیا از جمله در اروپا و خاورمیانه را فراهم کرده‌اند و این حمله قریب‌الوقوع است.

این موضوعی است که خبرگزاری NBC آمریکا بیان و به نقل از مقامات ارشد آمریکایی ادعا کرده است، ایران تسلیحات پیشرفته سایبری برای حمله به تأسیسات تأمین آب، شبکه‌های توزیع برق و همچنین شرکت‌های فنّاوری و بهداشت و درمان را در اختیار گرفته است.

در حالی‌ که این مقامات در خصوص این که اکنون یک حمله سایبری از سوی ایران در جریان است، شک و تردید دارند، مدعی شده‌اند، شواهد و اسناد حاکی از آن است که این حمله در آینده رخ خواهد داد و ایالات‌متحده و کشورهای دیگری را هدف قرار خواهد داد؛ مسأله‌ای که «دان کوتس» رئیس اداره ملی اطلاعات آمریکا نیز اخیراً در خصوص آن مدعی شده است.

وی هفته گذشته بیان کرده بود: چراغ‌های خطر دوباره در حال چشمک زدن هستند. امروز زیرساخت‌های دیجیتالی که در خدمت به کشور هستند، به‌قول‌معروف تحت هجوم هستند.

وی بیان کرده بود، از نظر او، روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای دستگاه‌های دیجیتالی ایالات‌متحده است؛ اما از ایران، چین و کره شمالی نیز به ‌عنوان سایر کشورهای تهدیدکننده آمریکا در حوزه سایبری نام ‌برده بود.

با این‌ حال، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در سازمان ملل متحد همه این ادعاها را تکذیب کرده است و با رد هرگونه برنامه‌ریزی ایران برای انجام حملات سایبری، ادعای مقامات آمریکایی را دستاویزی برای انجام حملات سایبری از سوی خود آمریکا دانسته است.

علیرضا میریوسفی در همین رابطه بیان کرده: ایالات‌متحده تهاجمی‌ترین و متخاصم‌ترین نیروی سایبری را دارد که مدام اهداف نظامی و غیرنظامی سایر کشورهای جهان ازجمله ایران را هدف قرار می‌دهد. فعالیت‌های سایبری ایران در ماهیت تدافعی است و برای تضمین امنیت و دفاع از کشور لازم و ضروری است.

این ادعاهای جدید از سوی ایالات‌متحده و مقامات این کشور علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ رویکردی سفت‌وسخت و مبتنی بر تخاصم با ایران در پیش گرفته و بعد از خروج از توافق هسته‌ای نیز بر شدت این رویکرد افزوده است.

چندی پیش نیز خبری از سوی نشریات آمریکایی و اسرائیلی منتشر شده بود که نشان می‌داد، پنتاگون نیروهای سایبری خود را در بالاترین سطح آمادگی قرار داده است.

نیویورک‌تایمز بیان کرده بود، تاکنون واحدهای سایبری ارتش آمریکا، تنها در حالت تدافعی قرار داشته و وظیفه دفع و خنثی‌سازی حملات سایبری به این کشور را بر عهده داشتند و در معدود مواردی که در حالت تهاجمی قرار گرفته بودند، برای تخریب شبکه‌های داعش و از میان بردن ارتباطات سایبری آن‌ها بوده که نتایج این عملیات مخلوطی از موفقیت و شکست بوده است. اما اکنون به استناد اسناد استراتژیک و گفته مقامات ارشد نظامی پنتاگون، حالتی کاملاً تهاجمی برای نیروهای واحد سایبری ارتش آمریکا در نظر گرفته که هدف از آن ناکارآمد سازی و از میان بردن هرگونه تسلیحات و حمله سایبری قبل از اقدام علیه آمریکاست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 30 تیر 1397 ، کدخبر: 818338 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
سنای امریکا مجموعه ای از متوحمان و فریبکار رو تشکیل داده که متاسفانه در جهان قدرت هم دارند
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
کل دنیا شدن علیه ما و میگن یا زورگویی های آمریکا یا تحریم تمام و کمال ما هم یا می تونیم هرمز رو ببندیم یا می تونیم حمله سایبری کنیم این یه شکست در روابط دیپلماسیه
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
من واقعا با نظر دوستمون موافقم برای چی باید اینطوری باشه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین