پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده (۱) لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، خشونتی که بیش از یک سوم دیه کامل به آن تعلق بگیرد را جزو اقدامات تروریستی محسوب کردند.

شعارسال: نمایندگان در نشست علنی امروز(یکشنبه 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند الف ماده (1) لایحه اصلاح قانون مبارزه با مصادیق اقدام تروریستی مشخص شد/شامل شعار تامین مالی تروریسم" با 129 رای موافق، 57 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن با ماده 1 این لایحه موافقت کردند.

 به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در جریان بررسی لایحه فوق حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در جریان این بررسی در اخطاری مستند به بند 6 اصل دوم و بند 1 اصل سوم و چهارم قانون اساسی، گفت: در این لایحه مصادیق به صورت تمثیلی آمده است چراکه گفته است؛ "ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هرگونه اقدام خشونت‌آمیز" درواقع براساس آن "شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" نیز در بر می‌گیرد و اگر کسی در نماز جمعه یا هر تجمع دیگری این شعار را سر دهد متخلف محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای عکس این مسئله قانون و تبصره ای وجود ندارد به عنوان مثال اکنون که مرزبانان ما را شهید کرده اند کسی نتوانست چیزی بگوید.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس با رد اخطار این نماینده، گفت: این ماده شامل "شعار مرگ بر آمریکا" نمی‌شود چراکه گفته است؛ ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هر گونه اقدام خشونت‌آمیز از قبیل قتل، سوء قصد و... که منجر به آسیب جسمانی شدید و... شود.

وی خطاب به حاجی‌دلیگانی ادامه داد: کاری به اینکه مخالف این ماده هستید ندارم اما می‌خواهم بگویم ایراد قانون اساسی به آن وارد نیست.

بنابراین گزارش در ماده 1 این لایحه مصادیق اقدام تروریستی مشخص شده است. در ماده یک آمده است: الف- ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هرگونه اقدام خشونت آمیز از قبیل قتل، سوء قصد، اقدام خشونت آمیز منجر به آسیب جسمانی شدید که دیه آن بیش از یک سوم دیه کامل باشد، توقیف غیرقانونی و گروگانگیری اشخاص و یا اقدام خشونت آمیز آگاهانه علیه مردم و شهروندان یا به مخاطره انداختن جان یا آزادی آنها "یا تهدید و بر هم زدن صلح و امنیت منطقه ای یا بین المللی" به قصد تأثیرگذاری بر خط مشی، تصیمات و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران، سایر کشورها و یا سازمان های بین المللی.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار31تیر97، کدخبر: 535623،www.aftabnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
حمله به سفارت آمریکا هم طبق این چیزی که خود این ها تصویب کرده اند میتواند اقدام تروریستی باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
انقدر شعار دادید که مردمتون دارن تو قطعی برق و با دلار 9000 تومن و بیکاری زندگی می کنن بازم شعار بدید مشکلات حل میشه
ن.ف83
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
یعنی نظر فقط نظر اون دوستمون که اول از همه کامن گذاشته:))) خداییش با کارهایی که اقای روحانی و تیمش تو این مدت کردن حتی اعتباری که قدیم به نام ایران تو تاریخ ثبت شده بود رو هم داره زیر سوال میبره! این لایحه هم بوی برجام رو میده! امیدوارم نیروی حزب اللهی نذارن به ثمر بشینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین