پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
تاکتیک نومحافظه کاران دولت ترامپ برپایه سخنرانی های مداوم برای القای ترس و ناامیدی به مردم، بازگرداندن تحریم ها در فواصل زمانی مختلف، تسلط بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و القای ناکارآمدی در راستای فروپاشی اجتماعی از درون می باشد.
شعارسال: خبرگزاری رویترز روز شنبه بر اساس گفته های مقامات دولت ترامپ عنوان کرد رئیس جمهور آمریکا در پی این است تا با سخنرانی های تهاجمی و استفاده از فضای مجازی، مردم ایران را به سمت نافرمانی و شورش های سراسری سوق دهد. بر اساس این تاکتیک با گسترش بی ثباتی، در نهایت ایران ناچار به تغیر رفتار می شود یا اینکه از درون متلاشی خواهد شد.

بنابراین هدف تسخیر ذهنیت جامعه ایرانی، زیر سوال بردن ساختار سیاسی، تاکید بر مسئولین ناکارآمد، تلقین ناامیدی و اینکه در آینده تحریم های سنگین و گریز ناپذیری اعمال خواهد شد می باشد. در این بین باید به ابزار منافقین برای سوء استفاده از تجمعات مردم در راستای به آشوب کشاندن آن نیز اشاره کرد.

در واقع این آروزی دونالد ترامپ و اطرافیان نزدیک او بخصوص جان بولتون، مایک پمپئو، نیکی هیلی و رودی جولیانی است که ایران به میز مذاکره برگردد تا توافقی جامع تر نسبت به برجام که در زمان باراک اوباما بدست آمد حاصل شود. با امضای توافق احتمالی، علاوه بر این که دولت ترامپ می تواند مدعی عقب نشینی ایران شود برگ برنده ای نیز مهیا می شود تا با آن رقیب دموکرات خود را در انتخابات کنگره یا ریاست جمهوری به شکست بکشانند.

در این بین سیطره نئومحافظه کاران بر سیاست خارجی دولت ترامپ، قرار گرفتن فردی مانند مایک پمئو، رئیس سابق سیا در راس سیاست خارجی آمریکا و قرار گرفتن جینا هاسپل که نظراتش به نئوکان ها نزدیک است احتمال تدارک و اجرای توطئه علیه ایران را افزایش داده است. برای اثبات این امر فقط کافی است نگاهی به پشت سر انداخته شود و دوران ریاست جمهوری بوش پسر را به یاد آوریم که چگونه بر پایه حملات 11 سپتامبر به برج های تجارت جهانی زمینه برای پیاده سازی اندیشه نومحافظه کاران و گسترش ایدئولوژی آمریکایی با بهره گیری از ابزار سخت افزاری فراهم شد.

پس عجیب نیست اگر همزمان با سفر حسن روحانی به کشورهای سوئیس و اتریش، اخباری از دستگیری چند ایرانی در کشورهای اروپایی به اتهام تلاش برای حمله به تجمع منافقین منتشر می شود تا موجبات شکست رایزنی های دولت را فراهم آورند و بر ایران هراسی نیز دامن زده شود. با استفاده از همین خبرسازی های رسانه ای، دولت ترامپ تلاش می کند تا کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار دهد تا کلا هر گونه مذاکره در راستای شانس تهیه بسته پیشنهادی برای ارائه به ایران را از بین ببرد.

دیدار مایک پمئو با ایرانیان خارج از کشور نیز در راستای تلقین بهره مندی جامعه ایرانی خارج از کشور از آزادی برای افزایش حس محرومیت و تحریک مردم داخل می باشد. امری که در گزارش رویترز نیز به آن استناد شده است.

به موازات این جنگ روانی، باید به جنگ اقتصادی دولت آمریکا نیز اشاره کرد که موج های تحریمی آن از چند هفته دیگر آغاز می شود و قرار است در آبان ماه با تحریم و کاهش صادرات نفت ایران ادامه یابد.

به نوشته رویترز سه مقام اصلی آمریکا که جنگ اقتصادی و روانی را علیه ایران هدایت می کنند دونالد ترامپ، جان بولتون و مایک پمئو می باشند.

در این بین برخی به این امر معتقدند که ممکن است جنگ روانی و اقتصادی دولت آمریکا به استفاده از سیاست های سخت افزارانه نیز سوق داده شود بخصوص اینکه نومحافظه کاران همیشه بهره گیری از ابزار جنگ برای گسترش اندیشه آمریکایی با کنار گذاشتن نهادها و سازمان های بین المللی را مورد ستایش قرار داده اند. اما با توجه به رویکرد منفعت طلبانه ترامپ و اینکه هر گونه درگیری با ایران با پیامدهای ناخواسته ای همراه است بنابراین بسیار بعید است که زمامداران کاخ سفید جرات چنین ریسک و خطری را داشته باشند.

در واقع فعلا تاکتیک نومحافظه کاران دولت ترامپ تحریم مداوم ایران، همراه کردن کشورهای اروپایی، سخنرانی های تهاجمی برای القای ترس و ناامیدی، تسلط بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و القای ناکارآمدی در راستای فروپاشی اقتصادی و اجتماعی از درون می باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر: 3970431199 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
این ها قبل از این که کاری هم کنند نا امیدی و نارضایتی در مردم بود بیخود این مذخرفات را به خورد مردم ندهید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
مردم ایران به دلیل فساد های موجود دیگر آن اعتماد لازم را به دولت خود ندارند و این کار های آمریکا را راحت تر می کند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
تو چه جهانی داریم زندگی میکنیم واقعا! هرکسی که زور بیشتری داره میتونه خارج از هر چارچوبی که فکرشو می کنید بلا بیاره سر سایر ملت ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین