پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال استان حلب، حمله گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مردمی سوریه و کُرد انجام دادند.
شعارسال: ده ها تن از عناصر تروریستی مورد حمایت حمایت ترکیه از جمله سپر فرات، حمله گسترده ای را از محور جنوبی شهر اعزاز در شمال استان حلب علیه مواضع نیروهای مردمی سوریه و نیروهای کُرد در مناطق مرعناز، العلقمیه و منغ و اطراف فرودگاه منغ انجام دادند.

با هوشیاری نیروهای دفاع مردمی و کُرد، حمله عناصر تروریستی در محور منغ، فرودگاه و مرعناز دفع شد اما تروریست ها در محور سوم موفق به پیشروی شدند و توانستند منطقه العلقمیه را به تصرف خود بیاورند.

اما با اعزام نیروهای کمکی و پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت تروریست ها با متحمل شدن ضربات مهلک مجبور به عقب نشینی شدند و منطقه العلقمیه دوباره به کنترل نیروهای دفاع مردمی و کُرد در آمد؛ در جریان درگیری ها برای پاکسازی این منطقه حدود ۱۵ تروریست کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، دو تن از نیروهای مردمی و کُرد در جریان درگیری ها زخمی و به بیمارستان شهرک الزهراء منتقل شدند؛ شهرک های که مورد هجوم عناصر تروریستی قرار گرفتند در محور شمالی شهرک راهبردی تل رفعت و شهرک الزهراء واقع شده اند.

عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این مناطق، دایره نفوذ خود را در منطقه افزایش دهند اما ناکام ماندند؛ درگیری های پراکنده در حومه جنوبی اعزاز ادامه دارد و نیروهای دفاع مردمی و کُرد در حال تثبیت مواضع در این سه منطقه هستند.

به گزارش مشرق، حضور ده ها گروه تروریستی در مناطق شمالی سوریه باعث شده که وضعیت از کنترل ترکیه خارج شود و احتمال حمله مجدد به نیروهای سوری وجود داشته باشد؛ قابل ذکر است شمار زیادی از گروه های تروریستی در شمال سوریه تحت حمایت ترکیه هستند.

به گفته منابع میدانی، گروه های تروریستی در شمال استان حلب نیم نگاهی به شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا دارند و از همین رو تلاش می کنند با اشغال مناطق شمالی، سپر دفاعی این دو شهرک راهبردی را شکسته و در منطقه نفوذ کنند.

به گزارش مشرق، پس از اشغال منطقه عفرین توسط ارتش ترکیه و عناصر سپر فرات، بخش هایی از مناطق در حد فاصل شهرهای اعزاز تا نبل به صورت مشترک توسط نیروهای ارتش سوریه، نیروهای دفاع مردمی نبل و الزهراء و کُرد کنترل می شود تا از نفوذ گروه های تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه جلوگیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر: 876961 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
این مورد مداخله گری نیست، مستشاری ایران در سوریه مداخله گری محسوب می شه؟؟؟؟
اگر راست می گید، کامنت من رو منتشر کنید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
در جواب خانوم یگانه باید بگم که ببینید حضور مستشاری یعنی اینکه اونها از ما میخوان که در سختی هایی که بهشون وارده کنارشون باشیم و بهشون کمک کنیم! حضور ما تجاوز نیست حضور ما سازنده ست! هم برای اونها و صدالبته هم برای خود ما!
مرز جنگیمون رو دورتر میکنیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ای بابا چرا اینا یه لحظه آروم و قرار ندارن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
این ها به زودی به لطف خدا خنثی خواهد شد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
خداکنه روزی برسه که جهان رنگ صلح رو به خودش ببینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین