پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۳۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
جزئیات لایحه تخفیف و تقسیط خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا تصویب شد.

شعار سال: برای چهارمین بار، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) به شورای شهر فراخوانده شد. عملکرد سازمان بهشت‌زهرا و برخی تصمیمات مدیریت این مجموعه طی ماه‌های گذشته مورد انتقاد اعضای شورای شهر قرار گرفته است. در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، اعضای شورا از خویشاوندگزینی مدیران شهری ‌انتقاد کردند و طرح کاهش سن مدیران را نیز مطرح کردند. در ضمن موضوع حفاظت از باغ‌های تهران همچنان از مهم‌ترین مباحث شورای شهر تهران بود. اگرچه در ابتدای جلسه محسن هاشمی رئیس شورای شهر مباحث متعددی مطرح کرد.

 هاشمی پیش از آغاز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حضور دوباره سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد و تسلیت شهادت ۱۱تن از نیروهای جان برکف سپاه پاسداران، افزود: سه ماه قبل تلفنی با وزیر صنعت صحبت کردم که نمایشگاه الکامپ برگزار نشود اما آقای شریعتمداری به رئیس‌جمهور نامه‌ای دادند تا اجازه داده شود در این شرایط اقتصادی نمایشگاه برگزار شود تا به چرخه اقتصاد کمک کند.

هاشمی گفت: در گذشته نیز بحث بر سر این موضوع بود که اگر نمایشگاهی پرمخاطب نبود و وسعت کمی داشت، می‌تواند در داخل شهر تهران برگزار شود، اما اگر پرمخاطب باشد نباید در داخل شهر برگزار شود. لذا باید این موضوع بررسی شود و به‌طور قطع اگر این نمایشگاه پرمخاطب است نباید در داخل شهر تهران برگزار شود. محسن هاشمی همچنین در ابتدای جلسه رسمی شورا، ضمن عرض تسلیت به محمد‌جواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، به ۲۶‌تیرماه سالروز خطبه آخر مرحوم آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: خطبه در پاسخ به درخواست‌های متعدد مردم برای بازگشت ایشان به نمازجمعه بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت حل مشکلات مردم گفت: باید رابطه مردم و نظام ترمیم شود و با دفع حداکثری کسانی که تمایل به تغییر مسیر انقلاب دارند، باید در جهت حفظ مواضع خیرخواهانه مرحوم آیت‌الله هاشمی بکوشیم تا انقلاب و ایران مورد تخریب قرار نگیرد. ما باید نسبت به مسائل سیاسی مواضعی را انتخاب کنیم که ادامه راه انقلاب باشد.

هاشمی با اشاره به ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت گفت: فرصتی را برای رفع مشکلات مردم باید اختصاص دهیم تا بتوانیم کارآمدی دولت را بالا ببریم و نظام را در مقابل بیگانگان سربلند‌سازیم.

تصویب جزئیات لایحه ‌ای درباره بهشت‌زهرا(س)

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی لایحه دستورالعمل نحوه اعمال و تقسیط هزینه‌های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا، جزئیات این لایحه را به تصویب رساندند. در جریان بررسی جزئیات این لایحه در برخی بندها و مواد اصلاحاتی براساس پیشنهاد‌های اعضای شورا صورت گرفت. در این جلسه سیدحسن رسولی پیشنهاد داد که موضوع ارائه معرفی‌نامه از دستگاه‌های مختلف ازجمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی فقط محدود به همین سازمان‌ها باشد. شهربانو امانی هم گفت: هم‌اکنون کمیته امداد و بهزیستی بخش مهمی از تصدی‌گری را به واگذار کرده‌اند و مضاف بر اینکه در مورد رابطه با اطلاع از استطاعت متوفیان می‌توان از ظرفیت معتمدان محلی نیز استفاده کرد. حجت نظری نیز گفت: هم‌اکنون مددجوهای فراوانی داریم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و لذا اینها را نمی‌توان نادیده گرفت.

واژه «ندارم» در بهشت‌زهرا(س) معنا دارد

در ادامه سعید خال، رئیس سازمان بهشت‌زهرا(س) گفت: ما در مورد استطاعت شهروندان کنکاش نمی‌کنیم. واژه ندارم در بهشت‌زهرا معنا دارد. آیا تا به حال شنیده‌اید در تهران متوفایی روی زمین بماند و بی‌حرمتی شده باشد؟ وی ضمن ابراز گلایه از برخی جو‌سازی‌‌ها، گفت: ما چهار بار است که به شورا می‌آییم و رسانه‌ها به انواع مختلف حرف و حدیث‌هایی را به این سازمان نسبت می‌دهند. این در‌حالی است که در شورای پنجم کار سترگی صورت گرفته است. در ادامه سیدحسن رسولی خطاب به سعید خال، گفت: ما به‌عنوان شورای شهر قانونگذاری می‌کنیم اگر اینگونه است که شما به همه قبور رایگان می‌دهید، پس چرا به اینجا آمده‌اید. در نهایت ارائه نامه تنها از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی مورد موافقت اعضا قرار گرفت. زهرا نژادبهرام، دیگر عضو شورا بود که در قالب پیشنهادی گفت: از آنجایی که دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد به‌عنوان سازمان‌های تخصصی برای تشخیص نیازمندان معرفی شده‌اند دیگر نیازی به تشخیص مدیرعامل سازمان برای این موضوع نیست. ابراهیم خلیل‌آبادی در مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: سازمان بهشت‌زهرا در مقابل افرادی که عزادارند قرار دارد و باید چنین شرایطی برای قانونگذاری لحاظ شود.

بهاره آروین، هم ضمن اعلام موافقت با استدلال‌های خلیل‌آبادی گفت: آنچه باید به آن توجه شود این است که اگر دستورالعملی تدوین نشود، مشخص نمی‌شود که چه‌کسی و با چه مبنایی می‌خواهد این تخفیف را بدهد. زهرا صدراعظم نوری از جانب کمیسیون تخصصی اظهار داشت: کمیسیون سلامت پیشنهاد اضافه شدن واحد مددکاری را به این سازمان ارائه کرد. این پیشنهاد حدنصاب آرای لازم را کسب نکرد.

سید‌حسن رسولی همچنین خواستار حذف تبصره مرتبط با بخشیدن تقسیط هزینه بهشت‌زهرا شد. این اصلاح با موافقت کمیسیون تخصصی به تصویب رسید.

بهاره آروین، دیگر عضو شورای شهر تهران بود که پیشنهاد اصلاحی را برای این لایحه ارائه کرد و گفت: در بخشی از این لایحه عنوان می‌شود که در قطعات قدیمی‌تر مدیرعامل در شرایط خاص بتواند تا 50درصد تخفیف قائل شود و از آنجا که گاهی نرخ این قبرها از چند ده میلیون می‌گذرد دیگر ارتباطی با بضاعت افراد پیدا نمی‌کند؛ از این روی من پیشنهاد حذف موارد خاص را دارم. ابراهیم خلیل‌آبادی اظهار داشت: در قطعات فاز یک، دو و سه افراد می‌خواهند در قبوری که قبلا اقوامشان در آنجا دفن شده‌اند، دفن شوند که باید شرایط استفاده حداکثری در زمین‌های تحت اختیار شهرداری لحاظ شود. در نهایت این پیشنهاد با رأی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

دیگر دستور این جلسه شورای شهر تهران به بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه گزارشی از زیرساخت‌ها و وضعیت ایمنی شهر تهران اختصاص داشت که کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به‌عنوان کمیسیون تخصصی و کمیسیون معماری و شهرسازی به‌عنوان کمیسیون فرعی با این طرح به‌دلیل موجود بودن قوانین لازم مخالفت کرده و آن را رد کردند. مجید فراهانی، طراح این طرح درخصوص آن گفت: زمانی که طرح تهیه می‌شد ما از شهرداری خواستیم که گزارشی جامع از وضعیت موجود به شورا ارائه کند که تاکنون این گزارش ارائه نشده است. در نهایت طراحان به شرط اینکه شهرداری گزارش لازم را به شورا ارائه کند، این طرح را پس گرفتند. در جلسه شورا درخصوص لایحه نحوه اعمال تخفیفات بهشت‌زهرا، درخصوص ماده چهار لایحه که اشاره به «حوادث پیش‌بینی نشده و شرایط خاص، ارائه تخفیف تا ۵۰ درصد به بستگان متوفی با نظر تشخیص مدیرعامل..» دارد، پیشنهاد آروین، مبنی بر حذف عبارت «شرایط خاص» به‌دلیل اینکه شرایط خاص دامنه بسیار وسیعی را در برمی‌گیرد و گزینه مناسبی به‌عنوان شرطی برای این ماده نیست، تصویب شد. در ادامه پیشنهاد رسولی مبنی بر ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، با نه رأی موافق و شش رأی مخالف تصویب شد.

ضرورت حفظ باغ‌ها و فضاهای مشجر

احمد مسجدجامعی عضو شورا در تذکر خود گفت: از آقای سپنتا نیکنام، اعضای شورا و ریاست شورای شهر یزد که چنین معقول و قاطع و مداوم و با آرامش و تدبیر این مسئله را پیگیری کردند و به نتیجه رساندند تشکر می‌کنم. وی افزود: خوشبختانه برای باغ برره در شورا اتفاقات خوبی رخ داد و بنیاد مستضعفان هم تصمیم خوبی گرفت و 150هزار مترمربع از فضای مشجر را که در 15باغ در تهران در مالکیت بنیاد است تعهد کرد که هم‌چنان باغ بماند. او در خاتمه از دولت خواست که دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی به حفظ املاک مشجر متعهد شوند.

بیماری خویشاوند‌گزینی در شهرداری تهران

مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران، با تذکر نسبت به استخدام خویشاوندان مدیران ارشد شهرداری و شورا، بیماری خویشاوند‌گزینی و استخدام بستگان در شهرداری تهران را آسیبی کشنده دانست و افزود: افراد برای استخدام باید دارای شایستگی باشند و کسانی که با توجه به بخشنامه‌ ممنوعیت استخدام بستگان، امکان جذب در شهرداری نیافته‌اند باید فضای دیگری را برای فعالیت انتخاب کنند.

شهرداری باید به حقوق بازنشستگان توجه کند

افشین حبیب‌زاده با اشاره به تجمع روز چهارشنبه بازنشستگان اتوبوسرانی به‌دلیل عدم‌پرداخت سه درصد حقوق و مطالبات از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، گفت: شهرداری باید به این قضیه توجه کرده و با توجه به شرایط نامساعد اجتماعی به این مورد رسیدگی کند.

جلوگیری از واگذاری و تغییر کاربری اردوگاه شهید باهنر

آرش حسینی‌میلانی ضمن اشاره به اینکه اردوگاه شهید باهنر خاطرات مدرسه و تحصیل دانش‌آموزان و دوران کودکی ما و یک میراث طبیعی ارزشمند در شمال شهر است، بر ضرورت حفاظت و صیانت از میراث ارزشمند کشور و باغ‌ها تأکید کرد. وی اردوگاه شهید باهنر را فرصتی کلیدی برای حفظ آن و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تهرانی دانست و نسبت به خطر واگذاری به شرکت خصوصی به‌دلیل عدم‌پرداخت اقساط هشدار داد و خواستار جلوگیری از تغییر کاربری و حفظ شناسنامه درختان و اعلام گزارش به شورا با همکاری مالک شد.

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای حفظ باغ‌ها

علی اعطا هم از بنیاد مستضعفان به‌خاطر اعلام آمادگی برای حفظ باغ‌ها از جلسه‌ در دفتر هاشمی خبر داد. او گفت: بنیاد ۱۵ باغ در تملک دارد و قرار شد کارگزار مشترک بین بنیاد و شورا و شهردار به‌منظور چگونگی بهره‌برداری از باغ‌ها برای حفظ آن ایجاد شود. در شرایطی هستیم که دستگاه‌های اجرایی برای حفظ باغ‌ها در تکاپو هستند. اسفند‌ماه سال گذشته نیز مقام معظم رهبری در روز درختکاری برای حفظ باغ‌ها هشدار دادند.

طرح کاهش سن مدیران در شهرداری

حجت نظری ضمن تبریک به سپنتا نیکنام و تسلیت شهادت مرزبان‌های دلیر کشور، با اشاره به درجریان بودن طرح منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در مجلس، ابراز امیدواری کرد که این طرح رأی بیاورد. وی همچنین با اعلام اینکه طرح کاهش سن مدیران شهرداری تهران در هیأت رئیسه مطرح است، ابراز امیدواری کرد که این طرح در شورا به رأی گذاشته شود و رأی بیاورد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کد مطلب: 24074، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
نمیدانیم تا کی در اینجا جا برای دفن اموات خواهد بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین