پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۶۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
خبرگزاری رویترز گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی برچیدن تاسیسات مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک خود را آغاز کرده است. تصاویر مربوط به ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیرماه) حاکی از آن است که فعالیت‌هایی برای برچیدن ساختمانی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» که برای تولید موتور‌های پرتاب ماهواره به کار می‌رفت، انجام شده است.
شعارسال:خبرگزاری رویترز گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی برچیدن تاسیسات مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک خود را آغاز کرده است. تصاویر مربوط به ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیرماه) حاکی از آن است که فعالیت‌هایی برای برچیدن ساختمانی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» که برای تولید موتور‌های پرتاب ماهواره به کار می‌رفت، انجام شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی برچیدن تاسیسات مربوط به ساخت موشک های بالستیک خود را آغاز کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی در حال برچیدن یک سایت مربوط به تولید موتور موشک های بالستیک است.
به گفته اندیشکده «38 شمال» مستقر در واشنگتن، تصاویر مربوط به 20 ژوئیه (30 تیرماه) حاکی از آن است که فعالیت هایی برای برچیدن ساختمانی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» که برای تولید موتورهای پرتاب ماهواره به کار می رفت، انجام شده است.
این تصاویر همچنین نشان می دهد که فعالیت های مشابهی در یک سایت موتور موشک در نزدیکی همان ایستگاه که در آن موتورهای سوخت جامد برای موشک های بالستیک و پرتابه های فضایی تولید می شد، در حال انجام است.
38
شمال در گزارش خود تاکید کرد که این تاسیسات نقش مهمی در تولید فناوری های مورد نیاز برای برنامه موشک قاره پیمای کره شمالی ایفا می کرد.
'
دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی پس از دیدار در روز دوازدهم ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور، بیانیه ای امضا کردند اما در این بیانیه جزئیاتی درج نشده است.
در این بیانیه ترامپ قول داده است تا امنیت کره شمالی را تضمین کند و کیم نیز بار دیگر تعهد خود برای غیر هسته ای شدن را اعلام کرده است.
به رغم برگزاری نشست دو کشور و انجام برخی اقدامات یک طرفه کره شمالی برای تحقق صلح در منطقه، آمریکا تا کنون گامی عملی برنداشته است.
کره شمالی که همزمان مذاکرات صلح را با کره جنوبی هم به پیش می برد، اقدامات زیادی تا کنون در این زمینه انجام داده است که نابود کردن سایت 'پیونگه ری' محل آزمایش های هسته ای این کشور و همچنین «تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی در جنگ کره» از جمله این موارد است.
در عوض آمریکا هم اگرچه به ظاهر از «تعویق رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی» در همین راستا خبر داده است اما وزیر دفاع این کشور در سفر جدید خود به کره جنوبی و ژاپن اعلام کرد واشنگتن تمام امکانات و سربازان خود را در ژاپن و کره جنوبی حفظ خواهد کرد.
همچنین «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل خواستار حفظ و تداوم اجرای تحریم های شدید علیه کره شمالی تا زمان خلع کامل هسته ای شد.
شرق آسیا سال ها است که به صحنه کشمکش های کره شمالی و آمریکا تبدیل شده است و امید می رود تحولات صورت گرفته، راه برون رفتی از این بن بست سیاسی باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتخاب ، تاریخ انتشار2مرداد96، کد خبر: 420442، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این برنامه چنان دامی برای آمریکا بشه که بعدا عبرت تاریخی شون کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
کره شمالی دارد تمام تلاش خود را برای نشان دادن حسن نیت خود به جهان انجام میدهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
الان خبر شنیدم مبنی بر اینکه دوباره کره شمالی داره روبروی امریکا وایمیسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین