پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
رئیس اتحادیه ابزارفروشان تولید داخلی را هزینه‌بر خواند و گفت: تولید مناسب در بازار ابزارآلات منوط به تولید محصولات حرفه‌ای است که دستیابی به این مهم به تکنولوژی روز نیاز دارد و این در حالی است که بخشی از محصولات داخلی در کشور چین تولید می‌شود.

شعار سال: رئیس اتحادیه ابزارفروشان تولید داخلی را هزینه‌بر خواند و گفت: تولید مناسب در بازار ابزارآلات منوط به تولید محصولات حرفه‌ای است که دستیابی به این مهم به تکنولوژی روز نیاز دارد و این در حالی است که بخشی از محصولات داخلی در کشور چین تولید می‌شود.

فریدون غمام‌نو در رابطه با شرایط بازار ابزار آلات، اظهار کرد: حدود پنج تا ۱۰ درصد از نیاز بازار ابزارآلات از طریق تولید داخلی و مابقی آن از طریق واردات که عمدتا مبدأ آن چین است، تامین می شود.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان ادامه داد: نبود تکنولوژی ساخت و تولید ابزارآلات عامل اصلی تامین نیاز بازار از طریق واردات است و تولید داخلی تنها در زمینه ابزارآلات دستی توان پاسخگویی به نیاز بازار را دارد که با توجه به این حجم محدود از تولید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت واردات برای ابزار آلات در نظر گرفته و شرایط نامناسبی در بازار ابزارآلات ایجاد شده است.

وی درباره عدم استفاده از شرکت های خودروسازی از ابزارآلات ایرانی برای جعبه ابزار خودرو، تصریح کرد: تولید در شرایط فعلی به صرفه نیست و واردات ابزارآلات ساده از کشور چین به نسبت تولید داخلی هزینه کمتری دارد.

غمام‌نو تاکید کرد: موضوع اصلی این است که ایران باید به تکنولوژی تولید ابزارآلات حرفه‌ای دست پیدا کند و این مهم فقط با کمک دولت به دست می آید.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی و ارتقای تکنولوژی ساخت ابزارآلات نیاز به تجمیع سرمایه و رفع دغدغه تولیدکننده مبنی بر اینکه مشتری برای محصولات تولیدی آن وجود داشته باشد و از سوی دیگر محصولات مشابه که قابل رقابت باشد به کشور وارد نشود، زیرا تولید ابزارآلات حرفه ای نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات داخلی دو برابر مشابه چینی است، افزود: محصولات چینی قابلیت رقابت بسیاری دارد و حتی شرایط به گونه ای رقم خورده که بخشی از محصولات داخلی که فقط پنج تا ۱۰ درصد نیاز بازار را پاسخ می دهد، به سفارش شرکت های داخلی در چین تولید می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کدمطلب:97050100059، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
بعید است به این زودی ها به این خودکفایی برسیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین