پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان از خشک شدن 300 هکتار از باغات مثمر منطقه 'ریگ' ،' کوهبان' ،'ابواسحاق ' و 'باغ بهزاد' این شهرستان در اثر تنش کم آبی خبر داد.

شعارسال: عطاء الله خالدی، باغات خسارت دیده را شامل؛ درختان گردو، بادام و سیب عنوان و تصریح کرد: باغات خسارت دیده از چشمه های دائمی بالا دست سیراب می شد که بطور بی سابقه ای خشک و بی آب شد.

وی هشدار داد: یکهزار هکتار از باغات دیگر این مناطق در معرض خطر بی آبی قرار دارد که برخی از آنها با توجه به اینکه به شیوه آبیاری سیراب می شود، نیاز به آبرسانی سیار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان از برداشت 40 هزار تن محصولات باغی در سال زراعی گذشته خبر داد و تاکید کرد: با تاثیر مستقیم کم آبی، امکان کاهش محسوس تولید در سال زراعی جاری دور از انتظار نیست.

خالدی، از کاهش 37 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته این شهرستان خبر داد و گفت: با این میزان کاهش بیش از 28 هزار هکتار از اراضی زراعی منطقه تا 40 درصد دچار خسارت شده است.

وی وسعت زمین های زراعی و باغی آبی شهرستان لردگان را نیز 22 هزار هکتار عنوان و تاکید کرد: اراضی این خطه توسط یکهزار چاه عمیق آبیاری می شود.

رییس جهادکشاورزی لردگان، خشک شدن 20 درصد از چاه های بخش کشاورزی شهرستان در خشکسالی چند سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: نیمی از چاه های آب نیز با افت شدید دبی آب مواجه شده است.

گفتنی است ، شهرستان لردگان در 165 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 30 تیر 1397 ، کد خبر: 791203 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین