پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
یک رسانه استرالیایی با استناد به بیانات مقامات دولت کانبرا و در راستای همدستی با واشنگتن برای تشویش اذهان عمومی، مدعی آمادگی آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته ‎ای ایران شد.

شعارسال: «ای‌بی‌سی نیوز» در مطلبی به نقل از منابع بلندپایه دولت کانبرا مدعی شد آمریکا آماده بمباران تاسیسات هستهای ایران است و در این راه از حمایت اطلاعاتی استرالیا برخوردار خواهد بود.

گفتنی است منابع وابسته به دولت کانبرا برای آنکه ادعای خود را هراس‌آورتر جلوه دهند، تاریخ این حمله احتمالی را ماه آینده عنوان کردند!

البته برخی میگویند همکاری اطلاعاتی هرگز به معنای مشارکت در نبرد و کمک به تعیین اهداف تلقی نمی‏ شود.

این درحالی است که مالکوم ترنبول نخستوزیر استرالیا میگوید هیچ دلیلی وجود ندارد که گمان‌کنیم آمریکا آماده تقابل با ایران است و درخصوص چنین سناریویی با وی یا هیچ یک از وزرای خارجه یا دفاع استرالیا مشورت نشده است.

از سوی دیگر، گفته میشود کانادا و نیوزلند نیز هیچ تمایلی به ایفای نقش در این سناریوی تخیلی ندارند حال‌آنکه به اذعان بسیاری از کارشناسان، با توجه به اوضاع ملتهب خاورمیانه، توسل به چنین اقدامات نسنجیدهای عواقب جبرانناپذیری به دنبال خواهد داشت.

هیچ معلوم نیست ایبی‌‏سی نیوز با استناد به اظهارات چه منابعی داستان حمله آمریکا به تاسیسات هستهای ایران را مطرح کرده، اما آنچه مسلم است درکنار کارزار اعمال فشار اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کارزار تبلیغاتی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، ظاهراً مشوش کردن افکار عمومی ایران در اولویت برخی رسانههای بیگانه قرار گرفته تا حق اتحاد با واشنگتن ادا شود!

این درحالی است که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، دیروز پنجشنبه در واکنش به گزافه‌گوییهای ترامپ گفت: بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم. ما در آنجایی که فکر نمی‌کنید، نزدیک شما هستیم و در هرکجا که تصور نمی‌کنید، در کنار شما هستیم.

وی خطاب به ترامپ ادامه داد: ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم و حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ بیا که ما منتظریم و مرد این میدان برای شما ما هستیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم بنابراین نباید به رئیس‌جمهور و ملت ما توهین کنی و باید بدانی چه می‌گویی.

گفتنی است چندی پیش ترامپ در توییتی تهدیدآمیز خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، مدعی شد: در صورت تهدید مجدد آمریکا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است!

این توییت ترامپ واکنشی بود به اظهارات روحانی که گفته بود: آمریکا با تهدید به جلوگیری از صادرات نفت ایران، با دُم شیر بازی نکند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1397 ، کد خبر: 4358151 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
آمریکا اگر جرئتش را دارد همینکار را انجام بدهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین