پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
بخشنامه جدید وزارت نفت در خصوص باشگاه‌های حرفه‌ای تحت امر این وزارت‎‌خانه به نوعی ورزش کشور و به‌ویژه خوزستان را متأثر و وارد دوران جدیدی خواهد کرد.
شعارسال: در ابلاغیه جدیدی که به امضای بیژن زنگنه وزیر نفت رسیده، آمده است که هزینه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی تمامی نهادهای زیرمجموعه وزارت نفت باید بین 40 تا 50 درصد کاهش یابد.

بند ششم این بخشنامه همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در خارج از فضاهای متعلق به شرکت‌ها و پرداخت‌های غیرمتعارف برای برگزاری چنین دوره‌ها، جشنواره‌ها و المپیادهای فرهنگی و ورزشی، مسابقات و عناوین مشابه ممنوع اعلام شده است.

همچنین طیق این بخشنامه، عقد قرارداد و هرگونه دریافت مبلغ از سوی کارکنان صنعت نفت که در تیم‌‌های ورزشی تابعه و تیم‌هایی که از صنعت نفت به هر عنوان کمک مالی و یا وجوهی دریافت می‌کنند به‌طور کلی ممنوع بوده و با متخلف برخورد انضباطی خواهد شد.

با توجه به وقوع این وضعیت برای تیم‌هایی که در حوزه نفت فعالیت دارند، در فصل آینده ورزش کشور به مراتب سخت‌تر خواهد شد و باشگاه‌هایی نظیر صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، ملی حفاری اهواز و پالایش نفت آبادان، با کمبود شدید منابع مالی و افول یک‌باره اعتبارات برای گذران امور خود مواجه خواهند بود.

با توجه به این موضوع که وقوع این اتفاق در سال‌های گذشته نیز رفته رفته در حال اجرا بود و ابلاغ این بخشنامه برای مدیران باشگاه‌ها غیر قابل منتظره قلمداد نمی‌شود، عدم راه‌اندازی ساز و کاری برای درآمدزایی و استقلال از بودجه‌های وزارت نفتی برای ورود به این شرایط از سوی باشگاه‌های مورد اشاره توجیه ناپذیر است.

وزارت نفت نیز با صدور این بخشنامه، عملا در مقابل اقدامات سنتی باشگاه‌ها مثل توسل به روابط  و مظلوم‌نمایی از طریق عرضه احساسات هواداران، ایستاده و با ایجاد موانع محکم قانونی، خود را از کمک مالی به این باشگاه‌ها مبری ساخت.

شرایطی که گرچه ورزش کشور را دچار شوک خواهد کرد، اما می‌تواند چشم‌داشت باشگاه‌ها را به بودجه‌های دولتی کاهش داده و با فعالیت‌های هدف‌دار اقتصادی و ایجاد اتاق‌های تخصصی فکر و به‌کارگیری اصول متداول در دنیای حرفه‌ای ورزش از جمله بلیط فروشی، تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی مسیری به سمت درآمدزایی حرکت شود.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 4 مرداد 97 ، کد خبر: ۱۳۹۷۰۵۰۴۰۰۰۴۴۷ ، farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
کجا هست که این روزها بهم ریخته نباشه واقعا؟ این باشگاه ها هم با این تصمیم قطعا دوران رکود پیشرفتی خودشون رو طی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین