پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
این روزها با لغو واردات خودرو و همچنین تحریم‌های پیش‌روی تولید، صحبتی از خروج فرسوده‌ها نمی‌شود. این در شرایطی است که اگر نتوانیم روند خروج خودروهای فرسوده را تسریع کنیم، قطعا در حوزه آلایندگی، مصرف سوخت و اشباع بازار خودرو در کشور با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

شعار سال: این روزها با لغو واردات خودرو و همچنین تحریم‌های پیش‌روی تولید، صحبتی از خروج فرسوده‌ها نمی‌شود. این در شرایطی است که اگر نتوانیم روند خروج خودروهای فرسوده را تسریع کنیم، قطعا در حوزه آلایندگی، مصرف سوخت و اشباع بازار خودرو در کشور با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

طبق آمار در حال حاضر بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در ایران تردد دارند که در صورت ادامه این روند با توجه به اینکه خودروهای تولیدی از سال ۷۶ از امسال به ناوگان فرسوده افزوده می‌شوند؛ تا سال ۱۴۰۰ دچار بحران خودروهای فرسوده خواهیم شد. اما هیات دولت هر ساله براساس جدولی سن فرسودگی انواع خودروها را ابلاغ می‌کند، بر این اساس برای سال ۹۷ برای سواری ۲۰ سال، برای خودروهای سنگین، کامیون و کامیون کشنده ۲۵ سال و در نهایت سن فرسودگی تاکسی‌ها را ۱۰ سال اعلام کرده است. اما تردد فرسوده‌ها همان‌طور که عنوان شد در حوزه آلایندگی هوا و مصرف سوخت با زیان‌هایی برای مردم و اقتصاد کشور همراه است. در این راستا دولت محدودیت‌هایی برای تردد فرسوده‌ها در نظر گرفته است؛ ازجمله اینکه اگر خودرویی در سن فرسودگی قرار گرفته باشد، به ‌ازای هر ترددی که در شهر تهران دارد و از زیر دوربین‌ها رد شود برای هر روز ۴۵ هزار تومان باید جریمه پرداخت کند. در این بین بسیاری از دارندگان خودروهای فرسوده از این میزان جریمه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، حال آنکه پلیس راهنمایی و رانندگی از دارندگان خودروهای فرسوده خواسته که برای اینکه از میزان جریمه خود مطلع شوند حتما به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کدمطلب: 3418614، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین