پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد: برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو برای تمام فرآورده های خوراکی و آشامیدنی وارداتی الزامی است.

شعارسال: عبدالرضا پیروی منش  اظهار داشت: محصولات خوراکی و نوشیدنی وارداتی بدون برچسب سلامت و اصالت، غیراستاندارد هستند و مردم باید از خرید و مصرف آنها به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه محصولات خوراکی و آشامیدنی در گروه کالاهای سلامت محور قرار دارند، داشتن برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیروی منش تاکید کرد: مردم بدانند با توجه به اینکه اقلام خوراکی و آشامیدنی که به شکل قاچاق وارد می‌ شوند بدون شرایط لازم نگهداری و حمل بوده و هیچگونه نظارتی بر آنها نیست، احتمال سرطان زایی بالایی دارند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان قابل تقلب نیست و مورد اعتماد سازمان ‌‌های بین المللی است.

وی اظهار داشت: کالای وارداتی در صورت نداشتن برچسب اصالت و سلامت، کالای تقلبی محسوب می ‌شود و مردم باید به شدت از مصرف آن اجتناب کنند.

پیروی منش تصریح کرد: هم اکنون طبق آزمایش و بررسی های صورت گرفته ، شش محصول وارداتی دیگر نیز از سوی دستگاه های مربوطه غیرمجاز اعلام شدند.

به گفته وی نوشیدنی های vimto تولید کشور عربستان سعودی، تخم شربتی Leema وMUGO MUGO تولید کشور تایلند، STAR تولید کشور امارات ، اسنک مخلوط با آجیل و نخود سبز DING DONG تولید کشور فیلیپین و دراژه m&m’s تولید کشور چین ۶ محصول وارداتی هستند که غیرمجاز اعلام شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را یا به این معاونت اطلاع دهند و یا با شماره ۱۲۴ تماس حاصل نمایند.

بر روی برچسب های اصالت چندین کد مشاهده می شود که مردم می توانند با وارد شدن به آدرس و وارد کردن هرکدام از کد های مورد نظر در محل خاص خود اصالت کالای خریداری شده را استعلام نمایند.

بر روی برچسب های اصالت، شناسه اصالت درج گردیده ، که این شناسه یک کد ۱۶ رقمی بوده و توسط لایه ای پوشانده شده است که پس از خراشیدن و برداشتن این لایه توسط مصرف کننده آشکار خواهد شد.

این شناسه را می توان از طریق شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ ، مورد بررسی و کنترل قرار داده و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرد.

بارکدهای مندرج بر روی برچسب را می توان از طریق تلفن همراه هوشمند بازخوانی کرد که جهت بازخوانی این بارکدها باید بطورحتم سامانه TTAC بر روی گوشی تلفن همراه نصب شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 3مرداد1397 ، کدخبر: 21467: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
نه تنها در زمیننه خوراک بلکه در سایر زمینه ها هم این برچسب میتواند جلوی قاچاق ها را بگیرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین