پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
شن های ته لیوانی که با شیر آب در مادوان و بلهزار پر شده است انسان را به یاد شن زارهای سواحل می اندازد.

شعار سال: با توجه به فصل تابستان استفاده مردم از آب بسیار زیاد تر از فصل های دیگر است، تابستان امسال نیز گرم تر از سال های گذشته است بنابراین نیاز به آب بیشتر از گذشته احساس می شود و در این مورد مدیریت بحران نیازمند است تا بتوانیم این تابستان را نیز بگذرانیم.

امروز بسیاری از روستاهای استان به دلیل دور افتاده بودن توسط تانکر آب رسانی می شوند بیش از 100 روستای استان چنین وضعیتی دارند برخی از روستاها نیز لوله کشی دارند اما آب کمتر وارد این لوله ها می شود در برخی نیز آب وارد لوله ها می شود اما به دلیل غیر بهداشتی بودن مناسب شرب نیست.

با توجه به کمبود آبی که وجود دارد باید بهداشت این آب نیز رعایت شود اگر بهداشت نباشد افراد زیادی دچار بیماری های مختلف می شوند که نیاز است در این مورد تیم های مخصوصی وارد عمل شوند و آب شرب مناطق مختلف را تست کنند که حامل بیماری خاصی نباشند.

کلر زنی یکی از مواردی است که برای آب های شرب مورد استفاده قرار می گیرد و از این طریق ویروس ها و میکروب های موجود را از بین می برند اما گاهی مواردی در آب شرب وجود دارد که با کلر زنی تمیز نمی شود و نیازمند انجام مراحل دیگری است که بتوان از آن آب شرب استفاده کرد برای مثال وجود گل و سنگریزه در آب های آشامیدنی است.

وقتی آب دارای مواردی همچون شن باشد بدون شک استفاده از این آب به شدت برای افراد خطرناک است و وقتی استفاده از چنین آبی طولانی شود افراد دچاری بیماری سنگ کلیه و یا سنگ مثانه می شوند بیماریی که با عمل جراحی بر طرف می شود بنابراین توجه به چنین مواردی لازم و ضروری است.

برای مثال شهر مادوان و بلهزار را مثال می زنیم که این مشکل را دارند و برای رفع شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان ابفا هستند، وجود شن در آب شرب این دو منطقه باعث شده است که مردم برای آب شرب دست به دامن دیگر شهرها و مناطق دیگر شوند، وجود شن ممکن است اهالی این منطقه را دچار چنین بیماری هایی کند.

گاهی شن های ته نشین شده در یک لیوان از آب های شرب مناطق مادوان و بلهزار به گونه ای زیاد است که انسان به یاد سواحل دریا می افتد و شن هایی که با آن قصر درست می کنند بدون شک آب رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارد بنابراین مسئولان ابفا باید در این زمینه همت کنند مشکلات آب شرب این مناطق را بر طرف کنند.

آب شهر مادوان از طریق منابع زیرزمینی تامین شود و دلیل وجود شن نیز همین است ابفای شهری می تواند با نصب و ایجاد تصفیه خانه بر سر راه این آب ها، بهداشت شهروندان را تامین کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 7 مرداد 97، کد مطلب: 109545: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا حیف این مردم بیچاره که دارن تو ایران زندگی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین