پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
امام جمعه کرج، از تریبون نمازجمعه شهر، به دلیل عدم انتشار کتاب خود، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد.
شعار سال : حجت‌الاسلام محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به کتاب در دست بررسی «برجام خسارت محض» گفت: وزارت ارشاد اعلام کرده است اسم این کتاب مشکل دارد و تنش‌زاست، این مسأله درحالی است ‌که اسم کتاب عیناً در سخنان مقام معظم رهبری آمده است، حال سؤال داریم از آقایان که آیا بیانات مقام معظم رهبری تنش‌زاست؟

رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال 1395 در جوار حرم رضوی اظهار داشتند:«آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما تحریم ها را برمیداریم و روی کاغذ هم برداشتند امّا از طرق دیگر جوری عمل میکنند که اثر رفع تحریمها مطلقاً به‌وجود نیاید و تحقّق پیدا نکند. بنابراین، کسانی که امید میبندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت میکنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.»

در واقع رهبر انقلاب دو سال قبل، رفتار آمریکایی‌ها در قبال برجام را زمینه‌ساز خسارت محض دانسته بودند و اکنون باید قضاوت کرد محتوای سخنان ایشان، همان چیزی است که خطیب جمعه کرج آن را عنوان کتاب خود گذاشته است؟

این در حالی است که رهبر انقلاب دوم خرداد امسال در دیدار مسوولان نظام با ایشان، با پرهیز دادن «عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی» از سرزنش یکدیگر درباره برجام تأکید کردند: «نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه ایراد ندارد و مسئولان هم باید به آنها توجه کنند اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ایجاد دو قطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد و وحدت و همزبانی نباید نقض شود.»

**کتاب مشغول بررسی است:
همایون امیرزاده، مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره کتاب «برجام؛ خسارت محض» نوشته امام جمعه کرج گفت: این کتاب نیز مثل سایر کتاب‌ها و بدون در نظر گرفتن نام نویسنده یا ناشر مشغول بررسی است.

وی با رد توصیه بازبینان وزارت ارشاد مبنی بر لزوم تغییر عنوان این کتاب برای دریافت مجوز، افزود: این کتاب موارد مشروطی داشته که شامل نام آن نمی‌شود و بعد از اصلاح موارد مشروطی امکان چاپ آن وجود خواهد داشت.

اینکه امام جمعه کرج از تریبون نماز جمعه پیگیر کتاب می شود از دو منظر جالب توجه است: از یک سو خطبای نماز جمعه که نوعا به ارائه مجوز برخی کتابها انتقاد می کردند، اکنون به دلیل نویسنده بودن خطیب کرج و مشکل به وجود آمده برای ایشان، پیگیر ارائه مجوز به یک کتاب است.

البته برخی نیز معتقدند جایگاه تریبون نماز جمعه باید به مسائل مهم کشور اختصاص پیدا کند و این که آیا همه کسانی که کتابشان با موارد مشروطی مواجه می شود، باید از طریق تریبون نماز جمعه اقدام کنند؟

انتقادات امام جمعه کرج در حالی مطرح می شود که پیش از این، کتاب «خسارت محض» در نمایشگاه کتاب 96 توسط انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) و نشر سدید عرضه و طی جلسه‌ای روز 18اریبهشت‌ ماه همان سال با سخنرانی دکتر علی باقری، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در سالن یاس مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب رونمایی شد و شاهد برخوردی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد با این کتابهای انتقادی نبودیم.

**امام جمعه مولف:
اگر به سایت امام جمعه کرج سری بزنید، بخشی مربوط به آثار و تالیفات ایشان دارد که تصویر جلد 13 کتاب آقای حسینی همدانی و معرفی این کتب آمده است و انتظاری جز این هم نیست؛ چرا که امامان جمعه شهرها باید چهره های فرهنگی و اهل قلم و فرهنگ و کتاب باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1397 ، کدخبر: 82984759 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
تریبون هم شده جایی برایاینکه از قدرت سو استفاغده کنن حرف خودشونو بزنن مثل شما خیلی ها هست م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین