پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷
مایع خون عامل حیات و وظیفه رساندن مواد خوراکی و اکسیژن را به همه بدن بوسیله لوله‌هایی به نام رگ برعهده دارد و پرواضح است كه برای زنده ماندن، طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بيماران و مصدومين نيازمند به خون از طريق تزريق خون و فرآورده های آن است.

شعارسال: فرآوردههای خون آن دسته از مواد تشكيل دهنده خون هستند كه كاربرد درمانی داشته و به وسيله سانتريفيوژ، فيلتر كردن و منجمد نمودن می توانند با استفاده از روشهای مرسوم انتقال و اهدای خون تهيه گردند. از ترانسفوزيون اكثراً برای حفظ حجم خون، حمل اكسيژن بوسيله خون، تصحيح اختلالات خونريزی و برطرف سازی نقص های ايمنی استفاده می شود. از هر واحد خون اهدايی فرآوردههای مختلفی از جمله پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و کرایوپرو تهیه و توليد شده و این فرآورده ها به مراكز درمانی و بالینی بر مبنای نياز بيمار و درخواست آن مراکز توزيع میشود.

مركز فرآوری سازمان انتقال خون ایران و آزمایشگاه تولید فرآورده های خونی علاوه بر خونگيری و يا فرزيس، آزمایش عفونتهای قابل انتقال از طريق خون، ذخیره، توليد و توزیع فرآوردههای گروههای خونی را به بانک خون مراکز درمانی نيز بر عهده دارد.









سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 13970508000993: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
چقدر عالیه فرهنگ سازی بشه اهدای خون.م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین