پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۳۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اعلام کرد که مناطق حاشیه‌نشین اطراف کلانشهر شیراز بیش از ۱۴۰۰ هکتار وسعت دارد.

شعارسال: عطاالله زمانی در بازدید از روستاهای منطقه‌ی سیاخ‌دارنگون، گفت: بسیاری از کلان شهرهای کشور مانند شیراز با موضوع حاشیه نشینی دست به گریبان هستند.

زمانی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانوار در حاشیه های اطراف شیراز ساکن هستند‌ و این افراد در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، گفت: ‌استفاده از انشعابات غیر مجاز آب و برق مناظرنا خوشایندی در این مناطق به وجود آورده است و اغلب مردم در این مناطق در تنگنای معیشتی قرار دارند.

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح هادی به عنوان سند ۱۰ ساله توسعه روستاها تدوین و اجرا شده است، گفت: ساخت و ساز خارج از طرح هادی منجر به بروز حاشیه نشینی در ۴۰ روستای اطراف شیراز شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی رویکرد اصلی بنیاد مسکن در مناطق روستایی است، گفت: از رویکردها برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی فارس استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستایی است، در این زمینه در استان فارس ۵۱ روستا شناسایی و پیشنهاد شده است.

زمانی افزود: طرح های گردشگری در ۱۱ روستای استان فارس مورد تصویب قرار گرفته و ۲۰ روستا هم در حال مطالعه است‌.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اجرای طرح‌های اسکان عشایر را نیز از کارکردهای مهم در زمینه محرومیت زدایی دانست و گفت: ۱۰۷ طرح اسکان عشایر در مناطق مختلف استان فارس تعریف شده که ۴۵ طرح آن مصوب است و ۶۲ طرح نیز مراحل تصویب را طی می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک ، تاریخ انتشار:7مرداد1397 ، کدخبر: 636456: www.tabnakfars.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
با این حجم از حاشیه نشینی که استان فارس داره واقعا نمیشه کاری از پیش برد برای عمران شهر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
بدترین شرایط برای یک لحظشونه دلم واقعا میسوزه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین