پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی استان مازندران گفت: نبود دسته بندی برنج با شرایط یکنواخت چالشی برای تجارت این محصول است.

شعارسال: حسن مکرمی در نشست بررسی مشکلات استاندارد برنج در کارگروه تخصصی صنایع تبدیلی و غذایی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران که در اداره کل استاندارد این استان برگزار شد، با اشاره به این که دسته بندی نشدن برنج با شرایط یکنواخت یکی از مشکلات تجارت برنج است اظهار کرد: برای صدور پروانه استاندارد، باید تمهیداتی قائل شویم تا مشکل ردیابی نشدن برنج مرتفع شود.

وی با بیان این که در سال ۹۱ و ۹۲ برنج مازندران و گیلان در تهران مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده، نامه‌ای مبنی بر تحقیق در مورد برنج فریدونکنار صادر شد، بنابر آزمایشات و تحقیقات صورت گرفته این برنج در جویبار بسته‌بندی می‌شد که هیچ ارتباطی به برنج فریدونکنار نداشت.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی استان مازندران با بیان این که در امتداد این خبر، شایعه وجود فلزات سنگین در برنج شمال در تمامی کشور منعکس شد، خاطرنشان کرد: در این راستا طی آزمایشات به عمل آمده توسط سازمان غذا و داروی کشور، سلامت برنج مازندران تایید شد.

مکرمی با تاکید بر این که به دلیل قابل ردیابی بودن برنج باید ساماندهی این محصول هرچه سریع تر انجام شود، خاطرنشان کرد: اختلاف هایی نیز در این زمینه وجود دارد که موجب می‌شود برخی تخلفات حوزه برنج قابل ردیابی نباشد، به عنوان مثال عده ای با کیسه های برند شرکت های دیگر مبادرت به فروش محصول بی کیفیت می‌کنند که امکان ردیابی را مشکل خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی استان مازندران تصریح کرد:باید مشوق هایی برای تولیدکنندگانی که مجوز دارند در نظرگرفت؛ به عنوان مثال تمام نهادهای دولتی باید برنج خود را از واحدهای دارای مجوز خریداری کنند تا تولیدکنندگان انگیزه تولید باکیفیت را داشته باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری فود پرس، تاریخ انتشار: 8مرداد 1397 ، کدخبر: ،www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
همیشه مازندارن در حقش ظلم شده اینم روش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
باز میگین چرا کشاورزی کم میشه معلومه دیگه م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
چرا واقعا این سامان دهی ها برای فروش برنج انجام نمیشه؟ این پروژه رو به چندتا جوون فارق التحصیل بیکار بدن هم زودتر انجام میشه هم اشتغال زایی میشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین