پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
معاون اول رئیس قوه قضائیه درباره حساب‌های قوه قضائیه به دانشجویان توضیح داد: «عمده وثایق سند ملکی است و وثیقه نیست و پول‌های قوه وثیقه نیست و پول‌هایی که وارد حساب می‌شوند، یکی اینکه قاچاقچی که دستگیر شده و پول مبهمی از او کشف می‌شود، تا زمانی که دادگاه حکم دهد باید مدتی حساب باز شود و در آنجا نگهداری شود.

شعارسال: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، معاون اول رئیس قوه قضائیه، روز گذشته به دعوت بسیج دانشجویی، در مجتمع تربیتی آموزشی سیدالشهدا(ع) در آبعلی حاضر شد. او در پاسخ به آخرین وضعیت برادران رئیس‌جمهوری و معاون اول او گفت: «این اقدام قاضی است که ملاحظه نکرده برادر رئیس‌جمهور است و پرونده تشکیل داده و بعد قرار وثیقه صادر کرده و الان ادامه می‌دهد. اگر طولانی شده است، آن‌ را قبول دارم، زیرا ما به میزان مأموریتمان بودجه و کادر اداری نداریم».

او در ادامه درباره دادگاه‌های علنی افزود: «برای شفافیت بارها گفتیم دادگاه‌های علنی منتشر شود و چه کسی جلوی آن را گرفته و مجلس جلوی آن را گرفته است. استدعا داریم که دادگاه‌های علنی منتشر شود که اجازه ندادند و دست ما نیست و دستمان بسته است». او درباره حساب‌های قوه قضائیه به دانشجویان توضیح داد: «عمده وثایق سند ملکی است و وثیقه نیست و پول‌های قوه وثیقه نیست و پول‌هایی که وارد حساب می‌شوند، یکی اینکه قاچاقچی که دستگیر شده و پول مبهمی از او کشف می‌شود، تا زمانی که دادگاه حکم دهد باید مدتی حساب باز شود و در آنجا نگهداری شود. مورد دیگر، اموالی است که بلاصاحب است و تا زمانی که بلاتکلیف باشد، باید آنجا بماند. دیگر اینکه حسابی بوده که از قبل بوده و به آن سود تعلق نمی‌گرفته و بانک‌ها از آن استفاده می‌کردند.

از سال 74 گفتند پولی که در این حساب‌ها می‌ماند، اجازه گرفتند که در حسابی سپرده شود و سودش به حساب قوه بیاید؛ بنابراین شخصی نیست و متعلق به قوه نیست و برای کارهای مشخص از آن استفاده می‌شود. یک‌سری از نمایندگان آمدند و همه حساب‌ها را دیدند. خیلی از ساختمان‌های ما ملکی نیست و استیجاری است و عمده این سود ساختمان‌سازی می‌شود و در موارد خاص استفاده می‌شود و یک ریال در جیب رئیس قوه نمی‌رود. از این حساب همه پول برداشته نمی‌شود و بخشی از پول برداشته می‌شود. این موضوع از زمان آیت‌الله یزدی شروع شد. در زمان آیت‌الله شاهرودی شبهه آمد که آیا اجازه شورای پول اعتبار دارد یا خیر؟ که شورای پول و اعتبار اجازه داد».

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی درباره زندگی‌کردن خانواده برخی از مسئولان، از جمله خانواده سیف و دختر فرجی‌دانا و دختر وزیر اطلاعات در خارج گفت: «اینها را به عنوان جرم نمی‌شود دانست. ممکن است برای تخصصی بروند. این‌طور نیست که بگوییم صرف خارج‌بودن جرم است. اولا مطلق خارج‌بودن گناه و جرم نیست و بستر آسیب است و وظیفه قوه هم نیست و اگر سیستم اطلاعاتی به جایی رسید که سوءاستفاده می‌کنند و در دام دشمن است، ممکن است قوه آسیب ببیند. من از سه نفر که نام بردید اطلاع ندارم. مطلق خارج‌بودن گناه و جرم نیست». او درباره برخوردهای قضائی با دانشجویان گفت: «مگر نبود دانشجویی که ایستاد و ترور کرد؟ بنابراین نمی‌شود گفت صرف دانشجو بودن او را تحت تعقیب قرار ندهید؛ کما اینکه در سال 88 چقدر دانشجو داشتیم که به آنها آزادی مشروط دادیم اما اگر کسی مرتکب جرم شد و پشیمان نباشد، باید مجازات شود و اما اگر مستحق ارفاق بود به آنها ارفاق می‌شود».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار:10مرداد1397 ، کدخبر: 192687: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین