پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
نشریه آمریکایی پوشش دهنده تحولات رژیم صهیونیستی و اراضی اشغالی نوشت موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان، شکست راهبردی و بسیار دردناک برای تل‌آویو رقم زده است.

شعار سال: یک کارشناس صهیونیست تأکید کرده که موفقیت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در بدست آوردن کنترل مناطق مرزی با اراضی اشغالی، شکست استراتژیک و بسیار دردناک برای رژیم صهیونیستی است.

بنا بر این گزارش، طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش سوریه از ابتدای تیر ماه با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی عنوان شده بود. عملیات ارتش سوریه در آخرین مناطق مرزی استان درعا با قنیطره در جنوب این کشور به پیشروی گسترده ارتش و آزادسازی ارتفاعات «تل الحاره» و روستاهای «کفر شمس»، «کفرناسج»، «أم العوسج»، «الطیحة»، «زمرین» و «نمر» ختم شد.

این پیشروی همزمان با حملات هوایی به مواضع تروریستها در تل الحاره صورت گرفت که سبب شد تروریستها بدون درگیری از این شهرک خارج شوند و ارتش سوریه کنترل آن را به دست گیرد.

نشریه آمریکایی «الگماینر» تأکید کرد که طی روزهای گذشته آخرین پست‌های مقاومت گروه‌های تروریستی در جنوب غربی سوریه و نزدیک بلندنی‌های جولان در مرز با اراضی اشغالی شکست خورده و نیروهای دولت سوریه پیروزی خود در این مناطق را نیز اعلام کرده‌اند.

«ایهود یعری» روزنامه‌نگار صهیونیست معتقد است که به چند دلیل، این خبر بدی برای رژیم صهیونیستی است که مهمترین آن شکست این رژیم در استفاده از فرصت برای سرنگونی دولت «بشار اسد» در سوریه بوده است.

وی در گفت وگو با نشریه «الگماینر» تأکید کرد: «به اعتقاد من اسرائیل شکست بسیار دردناکی را در سوریه متحمل شده است. چرا که نیروهای اسرائیل بیش از اندازه محتاط عمل کرده و اقدامات لازم را طی سال‌های گذشته برای تضمین سرنگونی اسد به انجام نرسانده است».

وی در ادامه گفت: «شکست اقدام برای سرنگون کردن اسد به این معناست که دولت سوریه را ایرانی‌ها و البته روس‌ها نجات دادند و ایرانی‌ها بازیگر اصلی هستند. من شخصا این اتفاقات را اشتباه بزرگ از جانب خودمان می‌دانم و این امر قطعا عواقبی خواهد داشت».

این روزنامه نگار صهیونیست ادامه داد: «به اعتقاد من از این پس سوری‌ها تمایلی ندارند تا هرگونه درگیری در این مرز به وقوع بپیوندد چرا که آنها اولویت‌های دیگری دارند که مهمترین آن، تثبیت جایگاه اسد در قدرت است. سوریه به شدت تخریب شده و ارتش این کشور نیز نیاز به بازسازی دارد. پیش از آنکه نیروهای سوریه تمایلی به درگیر شدن با نیروهای اسرائیل داشته باشند، کارهای زیادی دارند که باید انجام دهند

این کارشناس صهیونیست در پایان تأکید کرد: «در نتیجه من معتقدم که در آینده شاهد این مسئله خواهیم بود که سوری‌ها، چه نیروهای دولتی و چه شبه‌نظامی به جایگاه‌های قبلی خود بازگشته و مادامی که آنها مجبور نباشند ما را هدف قرار دهند، اسرائیل نیز آرام خواهد ماند».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12مرداد 97، کدمطلب: 13970511000196، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
زیاد دور برندارید. روسیه اومده اونجا تا ایران رو دور کنه . این جزیی از توافق ایران ، سوریه و روسیه از یکطرف و اسرائیل و آمریکا از طرف دیگر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
ا.ف75
اسرائیل این روزها به رهبری ترامپ انقدر نیرو و قوت معنوی بر جایگاه خود داره که این هابراش شکست به حساب نمیاد خداکنه هرچی زودتر نابود شن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین