پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت گسترده صنعت هتلداری در مشهد گفت: هیچیک از دستگاههای دولتی حق ارائه خدمات اقامتی در مشهد را به غیر از کارکنان خود ندارد.

شعارسال: علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: ارائه خدمات اقامتی در مشهد از سوی دستگاههای دولتی به کارکنانشان نیز باید توام با رعایت چارچوبها و استانداردهای لازم اقامتی و تحت نظارت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بنای ما در خراسان رضوی صحه گذاشتن بر فعالیت زائرسراهای دولتی در قالب استانداردها و نه فعالیت آنها مانند سایر واحدهای اقامتی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاههای دولتی می توانند با عقد قرارداد با مالکان واحدهای اقامتی رسمی برای دوره های بلندمدت امکان اقامت کارکنان و میهمانان خود را در این واحدها فراهم کنند تا دیگر نیازی به فعالیت زائرسراهای دولتی نباشد.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: افزایش نرخ ارز گرچه برای همه بخش ها مشکل ساز بوده اما با توجه به ارزانتر شدن نرخ خدمات گردشگری برای زائران خارجی موجب استقبال و رشد حضور آنان برای سفر به مشهد و اقامت در هتلها شده است.

رشیدیان افزود: مشهد در افق 1404 باید آمادگی میزبانی 40 میلیون مسافر را داشته باشد. برای گسترش شمار مسافران خارجی مذاکراتی با کشورهای هدف مانند جمهوری آذربایجان، ترکیه، هند و پاکستان صورت گرفته و به دنبال افزایش ظرفیت جذب در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: مناسب سازی 50 درصد واحدهای اقامتی در این خراسان رضوی برای حضور معلولان از جمله نکات مثبت و قابل توجه در دستور کار است. باید از سفر همه اقشار مختلف به مشهد حمایت صورت گیرد و برای آن زمینه سازی شود.

* برخورد با کم فروشان و گرانفروشان در حومه حرم رضوی

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: در پی نظارتهای انجام شده شاهد ارائه کالاهای اساسی به زائران و مسافران با قیمتهای بسیار بالا هستیم. این روند و گرانفروشی در حومه حرم مطهر ظلم به زائر است. باید تمرکز نظارتهای بازرسان تعزیرات و کنترل گرانفروشی و کم فروشی در چهار محور منتهی به حرم رضوی برنامه ریزی و در این بخش با متخلفان به صورت شایسته و بایسته برخورد شود.

وی افزود: همیشه میانگین نرخ کالاهای اساسی در مشهد پایین تر از سایر نقاط کشور بوده است. این پایین بودن قیمتها باید مورد بهره و استفاده زائران و مسافران نیز باشد.

* تامین ارزاق عمومی

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا به میزان لازم و مورد نیاز اقلامی مانند برنج، روغن، شکر و گندم در استان به صورت انبار شده موجود است.

وی افزود: در زمینه سبزیجات، صیفی جات و توزیع گوشت مرغ و قرمز نیز هماهنگی لازم برای تامین کامل نیاز مردم به عمل آمده است. تمام تلاش دستگاههای استان بر این است که در زمینه توزیع اقلام اساسی کمترین فشار وارد آید و در این زمینه به نقطه تعادل برسیم.

* تولید داروهای خاص

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: مراکز تولید دارو در این استان از ظرفیت خوب و بالایی برخوردارند. طبق اعلام اساتید داروساز در این مراکز در صورت اعمال تحریمها و عدم امکان واردات برخی داروهای خارجی به خصوص داروهای خاص، این ظرفیت در خراسان رضوی وجود دارد تا به صورت خاص و ویژه داروهای مذکور تولید شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس نباید جای هیچگونه نگرانی حتی برای تولید داروهای خاص باشد.

رشیدیان در ادامه نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی همچنین گفت: کاهش 30 درصدی آمار تلفات حوادث جاده ای در این استان برای امسال هدفگذاری و تاکنون در حد 16 درصد کاهش تلفات محقق شده اما نباید به این رقم راضی شد. با توجه به اینکه تلفات حوادث جاده ای در راههای روستایی بسیار بیشتر است باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 82987130: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
دیگه این درامد رو هم از مردم دریغ نکنین! دولت به اندازه کافی درامد داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین