پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مانند «دن کیشوت» این توهم را بین مردم به راه انداخته است که مشکلی وجود دارد که تنها او می تواند حلش کند و آن هم جنگ تجاری با چین و دیگر کشورهاست

شعارسال:دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مانند «دن کیشوت» این توهم را بین مردم به راه انداخته است که مشکلی وجود دارد که تنها او می تواند حلش کند و آن هم جنگ تجاری با چین و دیگر کشورهاست.

به نقل از الجزیره، این سخنان را نیل بوش برادر جرج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا در روزنامه واشنگتن پست نوشته است. او در ادامه می نویسد: جنگ تجاری ترامپ، دوستی ها، ائتلاف ها و قراردادهایی که سال ها پیش امضا شده بود و همینطور بازارها و معاهده هایی که به سختی به دست آمده است را از بین می برد.

بوش آورده است: مقایسه میان ترامپ و دن کیشوت سخت نیست؛ هر دو اشتباهات فرضی را می بینند و قصد تصحیح آن را دارند و پس از نبرد علیه دشمنان فرضی، گمان می کنند پیروز شده اند.

وی افزود: برای مثال ادعای اینکه چین میلیون ها فرصت شغلی را در صنعت ربوده و کسری تراز تجاری آمریکا دلیل شکست آمریکا در برابر این کشور است، چیزی جز توهم پردازی نیست.

گفتنی است «دن کیشوت» نام رمانی اثر سروانتس داستان نویس اسپانیایی است و از قدیمی ترین رمان ها در زبان های نوین اروپایی است. در این داستان «دن کیشوت» پهلوانی خیالی و بی دست و پاست که خود را شکست ناپذیر می پندارد. او دشمنانی فرضی را در برابر خود می بیند که اغلب کوهها و درخت ها هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار11مرداد97، کدخبر: 606840 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین