پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تهیه طرح جامع کاهش تصادفات شهر بیرجند را اولویت نخست شهرداری دانست و گفت:در خصوص روند اجرایی طرح جامع ترافیک زمان بندی مناسب ارائه شود.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم در شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: با توجه به مفاد ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، جایگاه شهرداری ها در مسائل مرتبط با مدیریت شهری و ترافیکی در حوزه حمل و نقل باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی افزود: در موضوع تصادفات رانندگی ما با سه شاخص خطای انسانی، ایرادات وسیله نقلیه و راه و جاده روبرو هستیم که در شهر بیرجند این موضوع باید بر اساس آمار تصادفات توسط مشاور طرح جامع ترافیک شهر تحلیل و سهم هر بخش ارائه شود.

وی، تهیه طرح جامع کاهش تصادفات شهر بیرجند را اولویت نخست شهرداری دانست و ادامه داد: در خصوص روند اجرایی طرح جامع ترافیک شهر بیرجند شهرداری بیرجند مکلف است زمان بندی مناسبی در این زمینه ارائه دهد.

فرهنگ سازی و آموزش عمومی، نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی در کاهش تصادفات گفت: سازمان برنامه و بودجه در مبحث آموزش و بازآموزی مسائل راهنمایی و رانندگی به کارکنان دولت که بخش بزرگی از شهروندان را تشکیل می دهند در گسترش فرهنگ ترافیکی می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی با تاکید بر آموزش مباحث ترافیکی به رانندگان مختلف بخش های خدماتی افزود: شهرداری ها به صورت خاص باید برنامه های آموزشی مناسبی برای تمدید مجوز رانندگان در بخش های مختلف مدیریت شهری داشته باشند.

علوی مقدم، در ادامه با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در حوزه مباحث شهری گفت: بسیاری از مسیرهای شهری در بیرجند تابلوهای لازم برای معرفی مسیرها برای مسافران را ندارند که در این زمینه شهرداری باید اقدامات مناسبتری انجام دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی معابر عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان شهری نظیر شهرداری، شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب علیرغم کمبود اعتبارات، با تعامل و همفکری می توانند برنامه های لازم در خصوص اصلاح مسائل مرتبط با حمل و نقل شهری را با هم هماهنگ کنند تا در صورت تامین بودجه بتوانند نسبت به رفع ایرادات اقدام کنند.

علوی مقدم، با اشاره به بند دوم بخش الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه افزود: برای فرهنگی سازی موضوعات مختلف باید در ابتدا سیاست گذاری صحیح توسط راس هرم یا مدیر ارشد انجام گیرد از این رو باید در جلسات حتما مدیران ارشد دستگاه استانی شرکت کنند.

وی بر ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های روز و سامانه های ماهواره ای در مدیریت شهری افزود: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از تکنولوزی های جدید علاوه بر تسهیل امور مرتبط با مباحث ترافیکی، به شهرداری ها این امکان را می دهد که در مدیریت شهری نظارت بیشتری داشته باشند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 11مرداد 97، کدمطلب: 4364037،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین