پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۱
مدتهاست کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید انواع محصولات در کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته و رها شدگی این بخش به هال خود هر سال فروش محصولات و درامد پایدار کشاورزان را وخیم‌تر می‌کند.

شعارسال: آذربایجان غربی به عنوان قطب کشاورزی در کشور به حساب می‌آید و میوه‌های بسیاری از خانه‌های کشور را تأمین می‌کند ولی در سال‌های اخیر شرایط آب و هوایی و مسئولان تیشه بر ریشه باغات استان می‌زنند و روزبه‌روز وضعیت کشاورزی رو به بدی می‌رود.

مسئولانی که به خاطر سودهای خود تمام سرمایه‌های کشاورزان را نادیده می‌گیرند و دلال‌هایی که از این فرصت استفاده می‌کنند تا بتوانند جیب‌های خود را هر روز بیشتر از دیروز پر از پول کنند و در این میان کسی به فکر کشاورزان نیست که با تمام سختی‌هایی که برای به ثمر رساندن محصولات خود می‌کنند باید آن‌ها را در زمان برداشت با کمترین سود و حتی پایین‌تر از هزینه‌ای که کرده‌اند بفروشند.

باغات ارومیه به راحتی می‌تواند به شرایط بد اقتصادی استان و حتی استان‌های هم‌جوار کمک کند اما متأسفانه مسئولان و آب‌وهوا به این باغات کوچک‌ترین رحمی نمی‌کنند و مسئولان بدون در نظر گرفتن این سرمایه بزرگ که می‌تواند در کاهش بیکاری نیز نقش مهمی ایفا کند به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

خبرنگار سری به منطقه گردشگری امام‌زاده ارومیه زد که در این مکان ویلاهای میلیاردی از درون درختان سیب و گردو و انگور بیرون زده‌اند با فروشندگان محصولات کشاورزی هم صحبت شد که مشروح آن از نظر می‌گذرد.

به سبب کمبود میوه بازار میوه خوب است

رسول رحیمی فروشنده‌ای که از کمبود میوه در بازار راضی بود گفت: امسال بازار میوه خوب است و قیمت‌ها بالا است که ما هم از این نظر سود می‌کنیم.

وی افزود: میوه به دلار ربطی ندارد ولی متأسفانه افرادی به سبب این که بتوانند سود بیستری به دست بیاورند قیمت آن را بالا می‌برند و این سبب می‌شود که خریدار با مشکلات زیادی روبه رو شود.

رحیمی گفت: سرمازدگی و باران سبب شد تا میوه‌های این استان آسیب‌های زیادی ببینند و همین عامل هم در افزایش قیمت میوه بی تأثیر نبود.

سرمازدگی میوه‌های ارومیه را نابود کرد

علی نوروزی گفت: تگرگ و سرمازدگی میوه‌های درختان را در زمان گل دهی از بین برد و متأسفانه بازار میوه با کمبود مواجه شد و قیمت آن‌ها افزایش پیدا کرد.

وی افزود: متأسفانه کسی به فکر این استان نیست و به راحتی می‌توان گفت که گویی انگار ما از این کشور نیستیم.

دست‌های پشت پرده کشور را به سمت نابودی می‌برد

خدیجه اسماعیلی گفت: مسئولان اگر بخواهند می‌توانند کشور را از این شرایط نجات دهند اما دست‌های پشت برده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهند این شرایط تغییر کند چرا که به سود آن‌ها است.

وی افزود: ماهیانه 600 هزار تومان درآمد دارم حال با این حقوق من چگونه برای خانه میوه بخرم و پس انداز داشته باشم؟

اسماعیلی تصریح کرد: هلو کیلویی 7 هزار تومان است و برای هر کیلو 5 تا هلو می‌دهند و با این شرایط نمی‌توان به میوه‌ها نزدیک شد و همیشه شرمنده فرزندانم بودم که شرمندگی به شکم خود نیز به آن اضافه شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:11مرداد1397 ، کدخبر: 1790224: www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
ینی دولت نمیتونه از پس این هفت درصد هم بر بیاد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین