پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
مدیرکل انتقال خون استان تهران از آمار اهداکنندگان خون در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

شعار سالسیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۸۵ واحد خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر ۵۶ هزار و ۲۳۳ واحد از اهدا کنندگان مستمر و ۳۹ هزار و ۵۶۸ واحد از افراد باسابقه در این کار خیر در سطح استان تهران خون دریافت شده است.

آمار اهداکنندگان بار اول خون در سال ۹۷

مدیرکل انتقال خون استان تهران عنوان کرد: از اول سال ۹۷ تا به امروز ۲۱ هزار و ۸۸۴ نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون در مراکز انتقال خون سطح استان تهران کرده‌اند و از میان ۱۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر تعداد ۵ هزار و ۲۱۰ واحد خونی به وسیله بانوان استان اهدا شده است.

طباطبایی تأکید کرد: در ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت زمان مشابه میزان اهدای خون از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است و افراد بار اولی نیز به میزان ۲۵ درصد رشد داشته است.

مشارکت ۴۸ درصدی اهداکنندگان مستمرخون

وی گفت: ۴۸ درصد از اهداکنندگان خون جزء گروه مستمر، ۳۴ درصد جزو افراد باسابقه، ۱۹ درصد جزو نفرات بار اول و ۴ درصد بانوان در سطح استان بوده‌اند.

طباطبایی یادآور شد: خوشبختانه از نظر میزان پلاکت خون و پلاسما هیچ کمبودی در سطح استان وجود ندارد و خوشبختانه ذخایر خونی ما به میزان ۷ روز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 11مرداد 97، کدمطلب: 6618399، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین