پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: بیش از یک‌ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در فاز نخست اجرایی شده است که بیش از ۵۰۰ واحد تحویل و ۱۵۰ خانوار سکونت پیدا کرده‌اند.
شعار سال: معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: بیش از یک‌ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در فاز نخست اجرایی شده است که بیش از ۵۰۰ واحد تحویل و ۱۵۰ خانوار سکونت پیدا کرده‌اند.

مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در بازدید از شهر جدید امیرکبیر اظهار داشت: در حدود 6 سال است که عملیات اجرایی احداث این شهر آغاز شده، بیش از یک‌ هزار و 100 واحد مسکن مهر در فاز نخست اجرایی شده بود که بیش از 500 واحد تحویل و 150 خانوار مستمر سکونت پیدا کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که یک شهر جدید با مقیاس یک شهر ایجاد می‌شود مشکلات و نیازهای ویژه خود را به همراه دارد، از جمله مشکلات مطرح در این شهر موضوع امنیت درمان، آب، برق و حمل و نقل بود که کلانتری در این شهر چندی پیش آماده ارائه خدمت شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: هماهنگی درخواست درمانگاه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور استقرار دائم پایگاه سلامت و همچنین موضوع آتشنشانی پیگیری شد، همچنین یک مدرسه افتتاح شده و مدرسه متوسطه نوبت نخست هم ابتدای مهرماه آماده می‌شود.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: مردم در ورود و خروج مشکلاتی دارند و قرار بر این شد راهداری مطالعات لازم به منظور ایجاد یک پل زیرگذر را انجام دهد تا عبور و مرور ایمن در این منطقه ایحاد شود.

وی ادامه داد: این شهر جدید در ابتدای راه بوده و تا زمانی که بخواهد به ایده‌آل برسد راه زیادی مانده، این در حالی است که اقدامات خوبی تا به امروز انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در راستای تامین آب این شهر، مدیر آب منطقه‌ای طرح جدیدی را آغاز کردند که شروع آب‌رسانی مستمر انجام شود، با توجه به این که شبکه و مخزن آب وجود داشته با تامین آب مشکلات اصلی برطرف می‌شود.

زندیه‌وکیلی خاطرنشان کرد: فاز نخست این شهر برای مسکن مهر بوده و فازهای بعدی به منظور ساخت خانه‌های ویلایی در نظر گرفته شده، این شهر با توجه به تمایل مردم به منظور ساخت خانه‌های ویلایی با متراژ بالا درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فروش زمین و ارائه الگوی جدید برای سکونت در این شهر پیش‌بینی شده است، این درحالی است که فازهای آتی به این سمت پیش می‌رویم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: این شهر به‌عنوای یک شهرک ویلایی با یک مشخصاتی به سمت معماری‌های نوین تعریف شده، به همین سبب به منظور سیستم آب فضای سبز پیش‌بینی شده که برای پساب فاضلاب این شهر به اضافه یک سیستم آبیاری دیگر، طرحی جدید طراحی شود تا مخلوطی از آب پساب و آب با ای‌ سی بالاتر برای هر منزل ایجاد شودتا برای آبیاری و استفاده استخر از آن استفاده شود.

* عملیات آبرسانی شهر جدید امیرکبیر از امروز کلید می‎‌خورد

عزت‌الله آمره در این بازدید اظهار داشت: زمانی که پروژه آبرسانی شهر امیرکبیر در راستای اجرا شدن بود یک صورتجلسه در حضور استاندار وقت داشتیم مبنی بر این که عملیات اجرایی این شهر در هر صورت باید آغاز شود.

وی افزود: موضوعاتی در راستای تامین مشکل آب این شهر تا افق جمعیتی 100 هزار نفر داشتیم، بنا به توافق قرار شد تا جمعیت 25 هزار نفر را در این فاز به میزان 25 لیتر در ثانیه تامین آب کنیم و مابقی نیاز این شهر برای فضای سبز و سایر مصارف از محل خرید چاه‌های کشاورزی یا انتقال پساب‌ فاضلاب اراک برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: پس از آن حفاری‌ها انجام شود و در محدوده شهر دو حلقه چاه و یک حلقه هم در محدوده به سمت شمال حفاری شد که مناسفانه هیچ‌ یک نتیجه مطلوب نداشت و حتی یکی از چاه‌ها که حدود 200 متر هم حفاری شده بود اما آبی در حد دو یا سه لیتر داشت.

آمره بیان کرد: موضوع آب این شهر باید خیلی ویژه دیده شود، زمانی که پروژه آغاز می‌شود و تاکید ما این بود که از محل منابع داخلی شهر برای انتقال و پایداری آب شهر باید اندیشه‌ای داشت زیرا با حفر چاهی در حد 10 لیتر مشکل شهر برطرف نمی‌شود، پس از بررسی مشکلات دو حلقه چاه در سمت امرآباد حفاری شد که یک چاه نتیجه نداد و چاه دیگر تا 20 لیتر آب داشت و متاسفانه اعتبار این پروژه قطع شد و این چاه‌ها در حد حفاری باقی ماندند.

وی ادامه داد: سال گذشته با 100 میلیون اعتبار یک قرارداد چهار میلیاردی را منعقد کردیم و امروز هم به شکل رسمی آغاز عملیات آبرسانی این پروژه را آغاز می‌کنیم، لوله‌های این پروژه به شکل کامل در محل پروژه دپو شده و در حدود دو کیلومتر هم کار انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی عنوان کرد: با تامین اعتبار تا دو یا سه ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و به تعهدمان عمل می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1397، کدخبر: 1794546 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
مسکن مهر دیگه اون طالب های قبلیشو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین