پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
در بررسی 43 دانشگاه دولتی از مجموع 60 عنوان دانشگاه و دانشکده در دفترچه پیوست انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نتایج جالبی به دست آمد؛ از این تعداد 30 دانشگاه با صراحت اعلام کرده‌اند خوابگاه فقط به دانشجویان روزانه آن هم با شرط فاصله حداقل 100 کیلومتر از محل سکونت با دانشگاه تعلق می‌گیرد.

شعار سال: تب و تاب کنکور سراسری با اعلام نتایج آن فروکش کرد، داوطلبان در حال حاضر در وضعیت جدیدی قرار دارند، آنها باید در این مرحله با دقت دفترچه راهنمای انتخاب رشته را بررسی و دانشگاه و رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. البته این همه ماجرا نیست؛ پس از پایش رشته و دانشگاه باید به دفترچه پیوست نیز سری بزنند و گزینه‌هایی را که انتخاب کرده‌اند، دقیق‌تر و ریزتر بررسی کنند.

این بررسی ریزتر باید دانشگاه و رشته انتخابی را از لحاظ امکانات رفاهی، خوابگاهی، فضای ورزشی و دسترسی به شهر محل سکونت فرد مورد چالش قرار دهد؛ چراکه نبود هرکدام از موارد بالا می‌تواند در شکل‌گیری و آینده تحصیلی فرد خللی جبران‌ناپذیر وارد کند، از این رو موضوع گزارش امروز را بررسی وضعیت خوابگاه در دانشگاه‌های دولتی قرار دادیم.

متاسفانه دانشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن یک تخت و چند متر فضای استراحت گاهی شروطی را اعلام کرده‌اند که فرد دچار تردید در انتخاب می‌شود، البته گاهی به‌صراحت هم اعلام کرده‌اند که دانشگاه فاقد خوابگاه است و فرد باید در اولین تجربه زندگی بدون خانواده، راهی خانه‌های دانشجویی با هزار و یک مشکل شود. اگر از حق نگذریم می‌توان این دوران را تمرینی برای تحمل شرایط سخت نیز یاد کرد که فرد در چهار سال زندگی، انواع و اقسام مشکلات را به وضوح می‌بیند.

در بررسی 43 دانشگاه دولتی از مجموع 60 عنوان دانشگاه و دانشکده در دفترچه پیوست انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نتایج جالبی به دست آمد؛ از این تعداد 30 دانشگاه با صراحت اعلام کرده‌اند خوابگاه فقط به دانشجویان روزانه آن‌هم با شرط فاصله حداقل 100 کیلومتر از محل سکونت با دانشگاه تعلق می‌گیرد، 17 دانشگاه دیگر اعلام کرده‌اند فقط در سال اول تحصیل خوابگاه به دانشجویان روزانه تعلق می‌گیرد که در این بین 21 دانشگاه چون نمی‌توانستند تمام دانشجویان روزانه را در خوابگاه‌ها اسکان دهند، شروط رتبه بالا و سال تحصیلی بالاتر را قرار داده‌اند، بسیاری دیگر هم اعلام کرده‌اند فقط به دانشجویان دختر خوابگاه داده می‌شود، از طرفی تعدادی از دانشگاه‌ها که دارای دانشکده‌هایی در شهرهای دیگر نیز هستند بدون خوابگاه بوده‌اند.

یکی از نکات جالب یکی از دانشگاه‌ها، عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان دختر بود. نبود سلف‌سرویس و وام دانشجویی نیز از نکات دیگر این دانشگاه‌ها بود اگر آنها را نیز شمارش کنیم به عدد‌های نبود خوابگاه نزدیک می‌شویم. در پایان نباید فراموش کرد پذیرفته‌شدگان در این مرحله باید دقت لازم را انجام دهند که اگر در شهر خود بمانند و دانشجو شوند، دغدغه و آسیب کمتری را متحمل می‌شوند تا اینکه در شهر دور و غریب مشغول به تحصیل شوند. نباید در باغ سبز بعضی از دانشگاه‌ها را ببینند و دچار تردید در انتخاب شوند، حضور فرد در کنار خانواده و زندگی راحت می‌تواند ادامه تحصیلی موفق‌تر به همراه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری هشتگ ، تاریخ انتشار 13مرداد 97، کدمطلب10424490301282574109، www.8tag.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین