پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
نشست و گفتگوی هنرمندان و پژوهشگران با استاندار قزوین یکشنبه شب با حضور زاهدی استاندار، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی، علی فرخزاد معاون عمرانی، آشناگر معاون سیاسی امنیتی، جمعی از هنرمندان در سینما بهمن قزوین برگزار شد.
شعار سال: استاندار قزوین گفت: هیچ محدودیتی در برگزاری کنسرت موسیقی در استان نداریم تا ضمن تلطیف فضای جامعه،فعالیتهای هنری زیرزمینی نشود.

نشست و گفتگوی هنرمندان و پژوهشگران با استاندار قزوین یکشنبه شب با حضور زاهدی استاندار، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی، علی فرخزاد معاون عمرانی، آشناگر معاون سیاسی امنیتی، جمعی از هنرمندان در سینما بهمن قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این نشست گفت: نشست با هنرمندان فرصت خوبی است تا با فعالان این عرصه گفتگو شود و با مشکلات و دغدغه های این گروه هم آشنا شویم.

وی افزود:  اگر هنر از جامعه رخت بربندد خشونت جایگزین آن می شود و مهمترین تاثیر هنر تزریق لطافت به جامعه است و باید از تقویت روحیه هنری در استان حمایت کنیم.

زاهدی بیان کرد: در ادبیات تاریخی ما هم این لطافت دیده می شود حتی داستان رستم و سهراب که حماسی است اما فضای عاطفی و لطیفی دارد.

* در برگزاری کنسرت هیچ محدودیتی نداریم

وی اضافه کرد: اگر موسیقی زیرزمینی شود آسیب زاست اما اگر آشکار و رو زمینی باشد دیگر خطری ندارد و نباید نگران آن بود.

زاهدی تصریح کرد: گاهی اوقات سخت گیریهای غیر اصولی پیامدهایی دارد برای نمونه  یک زمان عده ای کافی نت ها را منشا خطا می دانستند و خواستار تعطیلی آنها بودند اما این تفکر منطقی نیست و خیلی جاها می خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و این نگاه در مورد موسیقی هم هست که باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: در یکی از استانها که مسئولیت داشتم اجرای موسیقی ۱۹ سال ممنوع بود و ما موافقت کردیم گروههای زیرزمینی فعالیت آشکار داشته باشند و اجرا را آزاد کردیم و هیچ مشکلی ایجاد نشد و امروز هم معتقدیم نباید فضا را محدود کنیم تا کارها زیرزمینی شود.

زاهدی تصریح کرد: در استان قزوین هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت نداریم و بر اساس ضوابط با اجرای موسیقی موافقیم و من مشکلی با این هنر ندارم.

وی اظهارداشت: هنرمندان افرادی تیزبین، ریزبین و نکته سنج هستند و باید برخورد ما با آنها منطقی و توام با ظرافت باشد تا روح حساس هنرمندان آزرده نشود.

استاندار قزوین یادآورشد: در خدمت همه هنرمندان هستم و در حد توان آماده کمک به فعالان این عرصه خواهم بود زیرا همه هنرها در تلطیف فضای جامعه موثرند و از این ظرفیت باید استفاده کنیم.

زاهدی با اشاره به انتقاد یکی از هنرمندان در انتخاب مدیران فرهنگی اظهارداشت: کشور ما و استان قزوین سیاست زده هستند و اتفاقات زیادی در انتصابها می افتد که سیاسی است اما تلاش می کنیم بستر فعالیت برای هنر و موسیقی مهیا شود.

* راه اندازی دانشگاه هنر پیگیری می شود

استاندار قزوین درخصوص پیشنهاد راه اندازی دانشگاه هنر در قزوین اظهارداشت: با ایجاد رشته موسیقی در دانشگاه موافقم و باور دارم با آوردن موسیقی به دانشگاه می توان از ابتذال موسیقی جلوگیری کرد.

زاهدی افزود: اعتقاد دارم برای نجات موسیقی ملی باید آن را وارد دانشگاه کنیم و اموزش ها مدون و هدایت شده باشد و برای راه اندازی دانشگاه هنر در قزوین هم پیگیری لازم را انجام می دهم.

وی تصریح کرد: برای تعیین مکانی برای هنرمندان و انجمنهای هنر هم آماده همکاری هستیم.

استاندار از اجرای شعر طنز مهران حسینی ابراز خرسندی کرد و آن را طنزی ظریف و جذاب دانست و گفت: شعر طنزی که خوانده شد بسیار نقض بود و یک شعر شوخی به صورت جدی مطرح شد که جذابیت داشت.

وی در ادامه افزود: هنرمندان هر انتقادی دارند مطرح کنند ما ظرفیت شنیدن داریم و هر کاری که توانش را داشته باشیم برای حمایت از هنرمندان انجام می دهیم.

در ادامه مهران حسینی از طنزپردازان استان شعر طنزی قرائت کرد.

حاشیه: انتقاد هنرمندان به اینکه به جای گزارش عملکرد از سوی مسولان بهتر بود هنرمندان مشکلات و دغدغه های خود را مطرح می کردند اما فرصت کمی برای این هدف پیدا کردند البته عکاسان هم به کنداکتور برنامه معترض و معتقد بودند بهتر بود وقت جلسه به گفتگوی صمیمانه اختصاص داده می شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397،کدخبر: 4366810 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
پس چرا پشت به پشت خبر هایی می شنویم که تو استان کنسرت داره لغو میشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
چون شما مکارم ندارید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
واقعا این ماجرای کنسرت ها چیز عجیب غریبی نیس که بعضی از شهر ها مقابله میکنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین