پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
سید شهاب‌الدین چاوشی ظهر یکشنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه ما دشمن دیرینه‌ای داریم که از ابتدای انقلاب با ما عداوت دارد چراکه منافعی در تضاد با ما دارد و در هر برهه به شکلی ظاهرشده است، بیان کرد: امروز در قالب مقابله با نظام و بسیج نیروهای معاند و مخالف به صحنه آمده و به تعبیر رهبری جنگ اقتصادی را علیه ما ساماندهی می‌کند.
شعار سال: استاندار سمنان با تاکید بر اینکه دشمنان شبکه‌های مجازی را محفلی برای کشت بذر یاس در دل مردم ایران کرده‌اند، گفت: مدیران پاسخگوی افکار عمومی باشند زیرا ناکارآمد جلوه دادن نظام حرام است.

سید شهاب‌الدین چاوشی ظهر یکشنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه ما دشمن دیرینه‌ای داریم که از ابتدای انقلاب با ما عداوت دارد چراکه منافعی در تضاد با ما دارد و در هر برهه به شکلی ظاهرشده است، بیان کرد: امروز در قالب مقابله با نظام و بسیج نیروهای معاند و مخالف به صحنه آمده و به تعبیر رهبری جنگ اقتصادی را علیه ما ساماندهی می‌کند.

وی افزود: تحلیل آمریکایی‌ها که امروز قرار است شکست ایران را از گروه‌هایی مانند منافقان بخواهند، این است که در قلمرو ایران نارضایتی‌هایی وجود دارد که ما می‌توانیم با تحریک آن‌ها شرایطی را فراهم کنیم تا هرروز مردم مشغله‌ای برای حکومت درست کرده و نگذارند کارها پیش برود.

* مردم مقاوم هستند

استاندار سمنان گفت: ملت ایران نشان داده علی‌رغم مشکلات و نارضایتی‌ها در مقابل دشمن همچنان مقاوم است و به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرد که دشمن نسخه‌ای را برای کشورش ارائه کند، دشمن به هر نحوی می‌خواهد زهرش را بریزد اما این هنر ما است که از فضای موجود، نیروهای خودمان را به‌کارگیریم تا به فرصت بدل شود و ما خودمان کارآمدی نظام را بیان کنیم.

چاوشی بیان کرد: آن‌هایی که می‌خواهند بذر یاس را در دل ملت بپاشند و بگویند هیچ کاری در نظام نشده، قطعاً انسان‌های بی‌انصافی هستند و یا اگر ایرانی هستند خودفروخته محسوب می‌شوند، در ایران اسلامی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته اما از بی‌عرضگی برخی برای مردم به‌خوبی تبیین نشده است.

وی افزود: شاید هم برخی فکر کردند ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و چه نیازی به بیان آن‌ها است، درحالی‌که امام فرمودند خدماتتان به مردم را توضیح دهید، ما اگر کارهای شخصی‌مان را توضیح ندهیم اجری بالایی دارد اما امورات مردم را ملزم به تبیین هستیم.

* مردم در معرض بمباران اطلاعات

استاندار سمنان بابیان اینکه آنچه برای ایران اسلامی انجام می‌دهیم، باید با آب‌وتاب منتشر شود، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی در استان صورت گرفته و بسترهای کار برای مردم فراهم‌تر شده است، همچنین زمینه‌های خوبی برای تحولات اساسی به‌خصوص در حوزه اقتصادی، اشتغال و ... به وجود آمده اما گاهی گروهی پیدا می‌شوند و می‌گویند که هیچ کاری صورت نگرفته است لذا تا زمانی که این اقدامات برای مردم توضیح داده نشود، شاید کسی نداند که این اقدامات صورت گرفته است لذا این قصور باید جبران شود.

چاوشی تأکید کرد: امروز مردم ما تنها به صداوسیما گوش نمی‌سپارند بلکه سایر رسانه و حتی از سوی دشمنان نیز مردم ما در حال بمباران اطلاعات هستند، دشمنان در شبکه‌های مجازی محفلی درست کرده‌اند تا شبانه‌روز بذر یاس را در زمین ایران بپاشند و اگر به گوش و به هوش نباشیم بازنده هستیم، ما اگر بتوانیم بگوییم توفیقات کشور در چه زمینه‌هایی بوده مردم امید را مشاهده می‌کنند و واقعیات مسلم نادیده گرفته نمی‌شود لیکن دراین‌باره نه می‌توان صداوسیما را متهم کرد و نه دیگر رسانه‌هایمان را بلکه همه در این قصور و نارسایی‌ها نقش داریم.

وی افزود: ما باید به مردم بگوییم که اگر اهتمام دستگاه‌های ذی‌ربط نبود در دو سال اخیر استان سمنان نه باکم آبی بلکه با بی‌آبی روبرو می‌شد لذا این موارد را باید به مردم گفت.

* امنیت بزرگترین نعمت انقلاب

استاندار سمنان در دیگر بخش سخنان خود، امنیت را بزرگترین نعمت انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیت بستر رشد و توسعه جامعه در تمام حوزه‌ها را مهیا می‌کند و اگر از مردم بپرسیم آزادی می‌خواهند یا امنیت، پاسخشان مشخص است، لذا اگر امنیت نباشد وضعیت موجود در بخش‌هایی مانند اشتغال نیز از هم می‌پاشد، مردم فرق بین بد و بدتر را می‌فهمند اما اگر هم انتقادی می‌کنند نباید نگاه امنیتی به آن داشت، مردم باید حرفشان را بزنند.

چاوشی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند، تأکید کرد: ما مشکلاتی را هم داریم که انکارناپذیر است اما توفیقات انقلاب اسلامی بیش از مشکلاتش است لذا ما از مسئولان اجرایی استان می‌خواهیم تا تمام اقداماتشان را بیان کنند تا مردم با این اقدامات آشنا شوند، دشمن از لحظه‌لحظه‌ها استفاده می‌کند که نامیدی را ترویج دهد اما ما باوجود ابزارهایی مانند تجمعات مردمی، مساجد و ... از این فرصت استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: غفلت این است که اگر مدیری کاری را صورت داد، آن را برای مردم تبیین نکند چراکه نظام اسلامی متهم به انجام ندادن کارهای زیر بنایی و زیرساختی می‌شود و لذا این ناکارآمد جلوه دادن نظام حرام است، باید تلاش کنیم تا اقدامات برای مردم بیان شود هرچند ما معتقدیم ممکن است برخی نقاط لکنت‌هایی هم پیش آید مثلاً خبرنگار از مسئول دستگاهی پرسشی مطرح کند که مدیر جواب آن را نداند اینجا جایی است که باید عذرخواهی از مردم کرد و شفاف از آن‌ها طلب بخشش کرد چراکه این امر هیچ ایرادی ندارد.

* ساختن کوه از کاه!

استاندار سمنان بابیان اینکه تریبون‌های عمومی ما در جامعه در قبال مردم مسئول هستند، گفت: برخی تریبون ها مدام می‌خواهند درباره مسائلی مانند فساد، یاس و ناامیدی را در مردم بازتاب دهند اما باید از آن‌ها پرسید در تمام تاریخ انقلاب اسلامی مگر چند فرد مسموم و فاسد وجود داشته است؟ ما که از زندگی و استان خودمان خبرداریم چرا باید اجازه دهیم درباره مقوله فساد در جامعه سم‌پاشی شود، بعضاً این امر به‌گونه‌ای باب می‌شود که خودمان هم شک می‌کنیم که نکند در پشت‌صحنه خبرهایی باشد! حتی تا جایی که برخی بستگان من از بنده سؤال می‌کنند آیا این حقوق نجومی به شما هم تعلق می‌گیرند و وقتی من فیش حقوقی خودم را به وی نشان دادم، با تعجب می‌پرسید آیا این‌گونه است؟  

چاوشی افزود: عده‌ای فرصت‌طلبی و سوءاستفاده کرده‌اند و اقداماتی را صورت داده‌اند اما برخی آنچنان این موضوع را پرداختند که بی اعتمادی در بین مردم ترویج شد و مسئولان برای جمع کردن این اوضاع با دشواری روبرو هستند از سوی دیگر هم فضای مجازی عاملی شده تا از یک موضوع کوچک، معضلی عجیب و غریب و بزرگ ساخته شود تا مردم فقیر، گرسنه، بیکار و ... ناامید شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیض و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1397، کدخبر: 4366444 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
افکار عمومی خیلی وقته که نسبت به مسئولین بی اعتماد شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
مدیرا بیان دارایی های خودشون رو شفاف سازی کنن بقیش پیش کش
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
مدیران سعی کنن مشکل مردم حل کنن خلاف نکنن لازم بقیه چیزا پیشکش م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
چه شفافیتی آخه؟ الان جلسه ی cft هم غیر علنی برگزار کردن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین