پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
معاون فنی اداره محیط‌زیست استان تهران ضمن اشاره به تصویب برنامه مقابله با پدیده گردوغبار استان در کارگروه کاهش آلودگی هوا، گفت: تجهیز ایستگاه‌های پایش گردوغبار و تشخیص وضعیت جوی و شناسایی و مقابله با کانون‌های داخلی گردوغبار ازجمله اولویت‌های این برنامه است.

شعار سال: مهرداد کتال‌محسنی  افزود: هیأت دولت آیین‌نامه اجرایی مقابله با پدیده گردوغبار را تیر‌ماه سال ۹۵ مصوب کرد. این آیین‌نامه تشکیل ستادهایی را برای مقابله با پدیده گردوغبار، تبیین سیاستگذاری و ارائه راهکارهای اجرایی در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و استانی پیش‌بینی کرده بود.

در واقع این ستادها برای نظارت و پیگیری اجرای برنامه‌های مقابله با گردوغبار در کوتاه‌مدت و بلندمدت، مقابله با این پدیده و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است. وی با بیان اینکه برای عمل به مصوبه دولت، ستاد مقابله با گردوغبار در این استان براساس مصوبه کارگروه‌ آلودگی هوا تشکیل شد، تصریح کرد: این ستاد در استان تهران حدود چهار جلسه با فاصله زمانی اندک و با حضور دستگاه‌های مسئول تشکیل داد که در نهایت ۵۰ پروژه و تکلیف برای مقابله با گردوغبار در استان تهران مشخص و بین ۱۵‌دستگاه اجرایی تقسیم شد.

معاون فنی اداره محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه کارگروه آلودگی هوای استان تهران برنامه مقابله با پدیده گردوغبار استان را تصویب کرد، گفت: در این برنامه سه پروژه در اولویت قرار گرفته است و امیدواریم هرچه زودتر این سه پروژه اجرا شود. یکی از این اولویت‌ها «طرح توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش گردوغبار و ایستگاه‌های تشخیص وضعیت جوی» است. دومین اولویت «شناسایی، پیشگیری و مقابله با کانون‌های داخلی گردوغبار» است. کتال‌محسنی درباره سومین اولویت برنامه مقابله با گردوغبار در استان تهران هم گفت: سومین اولویت، آموزش، جلب مشارکت و تنویر افکار عمومی است زیرا هیچ پروژه‌ای بدون مشارکت مردم، پیش نمی‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 14 مرداد 97، شماره: 25776


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین