پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان گفت: به زودی سند راهبردی روابط عمومی‌های استان گلستان در راستای کیفی‌سازی خدمات تدوین می‌شود.

شعارسال: مجید دهنو خلجی عصر امروز در حاشیه سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان در گرگان اظهار کرد: چشم‌انداز و نقشه راه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان از طریق یک سند راهبردی ترسیم می‌شود.

وی برگزاری سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات فعالیت زیادی در سطح استان دارند که باید از ظرفیت و قابلیت‌های رسانه‌ها در راستای توسعه استان استفاده کرد.

* پیشرفت جامعه در سایه توجه به ابزار رسانه است

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان افزود: کشورهایی که به پیشرفت رسیدند به این دلیل است که بهای زیادی به رسانه دادند بنابراین اگر فرصت‌هایی که در جامعه وجود دارد را به نحو احسن استفاده کنیم شاهد موفقیت‌های زیادی خواهیم بود.

دهنو خلجی به توسعه بنیادین کشورهای پیشرفته در سایه ابزار رسانه اشاره کرد و گفت: وقتی به رسانه بها داده شود جامعه به لحاظ بنیادین رشد خواهد کرد، اگر رسانه‌ها قوی باشند و اخبار درست را به مخاطبان ارائه کنند آن جامعه نسبت به ابعاد فرهنگی، توسعه‌ای، اجتماعی و اقتصادی رشد پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و فضای مجازی تصریح کرد: امروزه در همه جا اولویت برنامه‌ها به بخش اطلاع‌رسانی گره خورده است، روابط عمومی ادارات باید ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند.

* نمایشگاه مطبوعات آینده با همکاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی برگزار شود

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان با ارائه پیشنهادی به متولیان برگزارکننده نمایشگاه مطبوعات و رسانه گفت: این نمایشگاه می‌توانست با همکاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا نقطه عطفی برای فعالیت‌های کیفی‌تر ایجاد شود.

دهنر خلجی از رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و افزود: رسانه‌ها یکی از عوامل توسعه استان هستند که نباید این ظرفیت مغفول بماند.

وی در خصوص حضور کمرنگ مسوولان در این نمایشگاه ابراز کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه برگزاری سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان گلستان از طریق دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استانداری شده بود اما حضور مسوولان کمرنگ بود.

* هفته خبرنگار فرصتی برای شنیدن دغدغه‌های بی‌واسطه رسانه‌ها با استاندار است

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان با بیان اینکه حضور استاندار مایه دلگرمی رسانه‌ها می‌تواند باشد، گفت: هفته خبرنگار فرصتی برای شنیدن دغدغه‌های بی‌واسطه رسانه‌ها با استاندار است و اگر مسوولان استانی برای رفع این دغدغه وقت بگذارند اتفاقات مبارکی در این حوزه رخ خواهد داد.

دهنو خلجی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها بیان کرد: از تمام قابلیت‌هایی که داریم برای اطلاع‌رسانی دقیق این نمایشگاه استفاده خواهیم کرد سازمان برنامه و بودجه متولی امر توسعه در استان است، ما باید ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشیم و حداقل ماهانه یک جلسه با رسانه‌ها برگزار کنیم و گزارشی از وضعیت استان داشته باشیم که البته این ارتباط باید دوسویه باشد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه دبیر شورای توسعه همچنین دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان است، گفت: این سازمان مسئولیت تدوین اسناد بالادستی را دارد برای اینکه افکار عمومی را با اتفاقات استان آشنا کنیم باید با رسانه‌ها ارتباط مستقیم برقرار کرده تا آنچه که عملکرد استان است به طور شفاف و مستقیم با مردم در میان گذاشته شود.

*اکثر روابط عمومی‌ها به صورت سنتی کار می‌کنند

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان ابراز کرد: در همه دستگاه‌های اجرایی روابط عمومی وجود دارد اما کمتر به آن بها داده می‌شد اولویت اصلی ما توجه هر چه بیشتر به این عنصر کلیدی در ادارات بوده است.

دهنو خلجی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها مشاوران قابل اعتماد هر سازمان، ارگان و دستگاه اجرایی هستند، گفت: روابط عمومی تمام قابلیت‌ها و مشکلات را رصد می‌کند و به عنوان مشاور امین می‌تواند اطلاع‌رسانی داشته باشد عدم موفقیت برخی دستگاه‌ها عدم توجه به این موضوع استِ.

وی اهمیت دادن به روابط عمومی‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: اکثر روابط عمومی‌ها به صورت سنتی کار می‌کنند، لازم است برای تمام دستگاه‌های اجرایی دوره‌های آموزشی برگزار کنیم آموزش به توسعه روابط عمومی کمک می‌کند تا دیدگاه‌ها عوض شود.

*تدوین سند راهبردی روابط عمومی برای برنامه ریزی راهبردی، ساختاری و عملیاتی است

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان گفت: بسیاری از امکانات دستگاه‌های اجرایی قدیمی است باید در کمترین زمان بیشترین بهره‌وری را داشته باشند و به سرعت تبادل اخبار در دستگاه‌های اجرایی بازنشر داده شود که باید از امکانات کافی برخوردار شوند.

دهنو خلجی با اشاره به اینکه همه روابط عمومی‌ها باید پای کار باشند، ابراز کرد: تلاش این است که همه نسبت به موضوع اطلاع رسانی و روابط عمومی به یک تعریف مشخص برسیم این خط مشی ماست، تدوین سند راهبردی روابط عمومی را در دستور کار گذاشتیم تا برنامه ریزی راهبردی، ساختاری و عملیاتی را انجام ‌دهیم.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرای برای تدوین یک برنامه مدون در استان تاکید کرد تا استان گلستان بتواند استانی پیشرو در اطلاع‌رسانی شناخته شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری 'گلستان  فارس ، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1397 ، کدخبر: 13970513001210،www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
هر استانی رو باید در زمینه هایی که پتانسیلش رو داره قوی رد تا کم کم زمینه اشتغال هم حل یشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین