سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: محصولات صنایع ساختمانی ایران به بازارهای اروپا، خاورمیانه و کشورهای آسیایی صادر می شود و این امر نشانه رشد تولیدات کشورمان محسوب می شود.

شعار سال: «بهمن عبداللهی» افزود: امروز در شرایطی که کشور نیاز به صادرات و اشتغالزایی دارد، می توان با استفاده از ظرفیت های صنعت ساختمان، بخش عمده نیازها را برطرف کرد.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که 60 تا 65 درصد از مواد معدنی استخراجی کشور مربوط به مصالح ساختمانی است و از نظر تولید سیمان ایران در بین 10 کشور شاخص قرار دارد و از نظر گچ در رتبه سوم جای گرفته است .

میزان استخراج مواد معدنی از معادن کشور سالانه حدود 400 میلیون تن است .

رییس اتاق تعاون افزود: کیفیت مناسب محصولات صنایع ساختمانی ایران سبب شده تا بازارهای هدف همچنان متقاضی محصولات ایران باشند .

سالیانه سهم قابل توجهی از مصالح ساختمانی با کیفیت ایرانی راهی بازارهای صادراتی منطقه از جمله همسایگان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود .

عبداللهی یادآور شد: برگزاری نمایشگاههای بین المللی در بخش صنعت ساختمان می تواند شمار بازارهای هدف را افزایش دهد.

** صنعت ساختمان ایران دارای اعتبار جهانی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به خبرنگار ایرناگفت: شرکتهای ایرانی فعال در صنعت ساختمان، از اعتبار منطقه ای و جهانی برخوردارند.

«محمدرضا پورابراهیمی» در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مزبور اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاهها، توانمندی های کشور در صنعت ساختمان را افزایش حواهدداد.

وی درباره سیاست های جدید ارزی و ضرورت اتخاذ این سیاست ها نیز گفت: سیاست های ارزی دولت که پیش از این به مورد اجرا درآمد، اشتباه و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری در بخش صادرات و واردات شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی چنانچه به درستی اجرایی شود، می تواند منجر به بهبود شرایط برای بخش صادرات و واردات شود.

** نمایشگاهها ابزاری موفق برای بازاریابی

دبیرکل اتاق تعاون نمایشگاهها را از ابزار موفق بازاریابی دانست و گفت: نمایشگاهها محل مناسبی برای انعقاد قرارداد و فرصتی به منظور شناسایی بازار هدف محسوب می شود .

«ماشاالله عظیمی» در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: در نمایشگاهها، تولیدات انبوه در قالب الگوهای کوچک در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده می شود.

وی درباره استقبال خارجی ها از نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: سالیانه شمار شرکت کنندگان نمایشگاه با ریزش ها و رویش هایی همراه می شود، اما شرکتهای اروپایی همچنان براساس نیازهای خود در نمایشگاه صنعت ساختمان ایران حضور پیدا می کنند.

عظیمی یادآور شد: برای رشد اشتغالزایی و صادرات، باید صنعت ساختمان تقویت شود و حضور در نمایشگاه های داخل و خارج می تواند نقش اثرگذار داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 15مرداد 97، کدمطلب: 82993012، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین