پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
در این مطلب با نشانه‌های "هموروئید" و علت ابتلا به آن آشنا می‌شوید.

شعارسال: یکی از بیماری‌های شایع میان بسیاری از افراد، یبوست مزاج یا همان خشکی مدفوع است؛ این بیماری هرچند تا زمانی که تبدیل به یک معضل نشود برای شخص بیمار چندان دردآور و آزاردهنده نیست اما از تعادل خارج شدن میزان و نحوه دفع مدفوع در بلند‌مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به کل سیستم بدن وارد کند تا حدی که در طب سنتی، کنار نزله به‌عنوان ام‌الامراض شناخته شده است.

یکی دیگر از بیماری‌های مرتبط با یبوست دستگاه گوارش، بروز "هموروئید" یا همان بواسیر است؛ این بیماری که شدت‌های مختلف آن میان افراد جامعه از شیوع زیادی نیز برخوردار است، به‌دلیل خشکی بلندمدت مدفوع و فشار آوردن‌های مکرر بر مقعد برای خارج کردن مدفوع پدید می‌آید.

نشانه‌های ظاهری ابتلا به هموروئید

مشاهده‌ خون هنگام دفع مدفوع؛ شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که با دیدن قطرات خون در هنگام دفع مدفوع یا بعد از آن بدون اطلاع از محل خونریزی، نگران و مضطرب شده باشید؛ خونریزی قرمز روشن ناحیه‌ مقعد به‌خصوص در هنگام دفع مدفوع از بارزترین علایم ابتلا به بیماری هموروئید است که ابتدا در حجم کم و قطره‌ای و در مراحل بعدی در حجم زیادتر بروز می‌کند.

در انواع داخلی هموروئید، حجم خونریزی می‌تواند آن‌قدر شدید شود که فرد را در معرض کم‌خونی قرار ‌دهد؛ در برخی موارد، پزشکان پس از پیگیری علت کم‌خونی شدید بیمار، بیماری هموروئید مخفی در او را کشف می‌کنند؛ ناگفته نماند خونریزی مقعدی همیشه نشانه‌ بیماری ساده‌ای چون هموروئید نیست و برای افتراق و تشخیص آن از سایر بیماری‌های مهلک گوارشی نیاز به پیگیری فوری دارد.

بیرون‌زدگی گوشتی ناحیه‌ مقعد؛ ممکن است تجمع خون و تورم عروق سیاهرگی ناحیه‌ مقعد منجر به بیرون زدن بافت دریچه‌ای آن شود؛ ظاهر نامناسب و زشتی که در نتیجه بیرون‌زدگی بافت داخل مقعدی به‌روی سوراخ انتهایی دستگاه گوارش ایجاد می‌شود باعث خجالت فرد از مطرح کردن بیماری خود با اعضای خانواده یا پزشک است؛ شرمساری و ترس از سوء‌ظن ارتباطات جنسی نامتعارف از بزرگترین دلایل بی‌توجهی به این بیماری است.

در هر صورت باید دانست که این بیماری با استفاده از روش‌های مختلف در طب سنتی قابل پیش‌گیری و البته درمان است؛ برای پیشگیری از بروز چنین بیماری باید به لینت مزاج خود توجه ویژه داشته باشید و اگر اکنون به این بیماری مبتلا شده‌اید در نخستین گام با استفاده از داروهای ساده‌ای مانند خاکشیر، انجیر، تخم‌شربتی و روغن زیتون نسبت به رفع یبوست دستگاه گوارش خود اقدام کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 1796084،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین