پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: اجرای عملیات خط انتقال آب از چشمه سبز پوشان به اراضی پایین دست یکی از برنامه های مهم در کاهش هدر رفت و پرتی آب است.

شعار سالهوشنگ ملایی صبح سه شنبه در دیدار با دهیاری ها و شورای روستایی چهار روستای گنج، طارم شمالی و جنوبی و هاشم آباد شهرستان حاجی آباد عنوان کرد: با اجرای این طرح کشاورزان با اطمینان خاطر و بدور از نگرانی هایی مانند هدر رفت و یا تبخیر آب اراضی کشاورزی خود را آبیاری می کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: متاسفانه به دلیل برداشت های غیر مجاز متعدد در طول مسیر کانال آب مورد نیاز پایین دست کانال(روستای طارم، گنج و هاشم آباد که حقابه بران اصلی این کانال هستند) تامین نشده و باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

این مقام مسئول افزود: این طرح با درخواست کشاورزان حقابه از آب از چشمه به اراضی پایین دست، در راستای رفع مشکلات حال حاضر در منطقه اجرایی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: در اجرای عملیات این طرح مقرر شد با حضور مشاور مربوطه و ایجاد تشکل های آب بران همچنین مطالعات اجتماعی و بررسی طرح خط لوله انتقال آب از چشمه به اراضی پایین دست مشکلات حال حاضر منطقه رفع شود.

ملایی در خصوص هدف اجرای این طرح اظهار کرد: به منظور آبرسانی به این چهار روستا کانال سبز پوشان به طول ۱۴ کیلومتر احداث شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل تبخیر زیاد در فصل تابستان از سطح کانال، عمر طولانی کانال دربخش هایی دچار شکستگی و با نشتی رو به رو بود همچنین برداشت های غیر مجاز بسیاری صورت می گرفت.

این مقام مسئول یاداور شد: از دیگر اهداف اجرای این طرح بهبود منابع آبی کشاورزی و ایجاد وثبات اشتغال در منطقه، توسعه پایدارمنطقه و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اعتبار اجرای این پروژه را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اراضی پایین دست به میزان ۷۰ هکتار است که این طرح برای آبیاری آنها اجرایی می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 16مرداد 97، کدمطلب: 4368018، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
با این روندی که این ها در زمینه کشاورزی پیش گرفتن میشه به اینده این زمینه امیدوار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین