پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: یکی از رویکرد های این اداره کل شناسایی زمین های مستعد زنجان برای جنگل کاری است، که در این راستا 2 هزار و 500 هکتار زمین شناسایی شده است.

شعار سال: جلیل سلطان نژاد روز دو شنبه افزود: حفظ و ارتقای سطح منابع طبیعی و سرانه فضای سبز استان و کشور از وظایف مهمی است که باید جامعه هم به آن اهمیت دهد.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: هم اکنون شناسایی زمین های مستعد جنگل کاری با اولویت بندی انجام گرفته در حوزه بوده که بیشتر در حریم شهر زنجان خواهد بود.

سلطان نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های آینده این معاونت شناسایی در سایر شهرستان ها و مناطق نیز انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: کشور ایران طبق اعلام مسئولان بیش از 134 میلیون هکتار اراضی ملی در قالب جنگل و مرتع دارد و استان زنجان نیز هم اکنون بیش از 18 هزار هکتار جنگل دارد.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: 9.7 درصد از عرصه‌های ملی و 4.4 درصد از مساحت کل زنجان را مناطق جنگلی طبیعی تشکیل داده و نسبت به قبل سطح جنگل ما افزایش داشته است.

سلطان نژاد تاکید کرد: برای عملیات حفاظتی و حراستی نیز برای نخستین بار از محل صندوق توسعه ملی 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده داده شده است.

وی افزود: بیشتر طرح‌ها به عملیات بیولوژیکی مرتبط است، که می توان به بذرپاشی،مدیریت چرا و قرق ، کودپاشی، تبدیل دیم زارهای کم بازده و جنگل کاری است.

زالزالک، گیلاس وحشی، ارس، بنه، بادام کوهی، شیر خشت و سیاه تلو از گونه‌های غالب مناطق جنگلی موجود در استان زنجان است. با توجه به آمار موجود، سرانه جنگل در استان زنجان حدود 0.12 درصد است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مرداد 97، کد مطلب: 82992896، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
شناسایی شدنشون کجا و وارد عمل شدن برا این جنگل کاری کجا! اگر این اتفاق بیفته واقعا اب و های زنجان بهتر میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
لطفا در جنگل کاری فقط کاج و سرو نکارید درختان مقاوم زیادی هستند که مستعد رشد در مناطق مختلف میباشندم.ق 71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین