پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران، گفت: آمریکایی‌ها هیچگاه در این حوزه صداقت نداشتند؛ حرکت ترامپ یک حرکت تبلیغاتی بود.

شعارسال: به گزارش مهر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها اظهار داشت: آمریکایی‌ها هیچ گاه در این حوزه صداقت نداشتند؛ حرکت ترامپ، حرکت تبلیغاتی بود.

وی افزود: یکی از دلایلی که می‌توانیم بفهمیم ترامپ نه نسبت به مردم ایران و نه نسبت به تعهدات بین‌المللی آمریکا هیچ حساسیتی ندارد، این است که ترامپ اولین تحریمی که بازگرداند تحریم هواپیماها بود.

ظریف گفت: اولین کاری که اداره کنترل وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام داد، لغو مجوز تحویل ۲۰۰ هواپیما به ایران بود. توضیحات زیادی وجود دارد که آمریکاییها بخواهند به مردم ایران بدهند. مردم ایران با توجه به بی اعتمادی متراکمی که آمریکایی‌ها در طول سال ها و دهه های گذشته ایجاد کرده اند، چه دلیلی دارد که بخواهند با آنها صحبت کنند.

وی افزود: اگر بحث مذاکره باشد، ما دو سال مذاکره فشرده با آمریکایی ها داشتیم که نتیجه آن برجام بود و دولت آقای ترامپ از آن خارج شد. به فرض محال و در صورت گفتگو با آمریکایی‌ها، چطور می‌توان به آنها اعتماد کرد که به توافقات خود پایبند بمانند؟ لذا روش آمریکایی ها هیچ اعتمادی را نه تنها برای ایران بلکه برای هیچ کسی در جامعه بین المللی ایجاد نکرده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت های معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: وظیفه معاونت اقتصادی وزارت خارجه، تسهیل کار فعالان بخش خصوصی و بخش دولتی است. کاری که این معاونت انجام خواهد داد این است که امکانات صادراتی در خارج از کشور را شناسایی کند و زمینه را برای ارتباط بخش خصوصی با بخش خصوصی کشورهای دیگر فراهم آورد و به بخش خصوصی برای تحقق اهداف خود، کمک کند.

وی تصریح کرد: این اقدامات حتما در دوران پسابازگشت آمریکایی ها به تحریم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود؛ البته نکته قابل توجه این است که امروز تفاوت جدی با گذشته داریم، آن هم اینکه دنیا در برابر تحریم های آمریکا ایستاده است، یعنی در گذشته هر زمان که آمریکا تحریمی را تصویب می کرد، چون به چند قطعنامه شورای امنیت مستظهر بود، سایر کشورها فورا نه تنها آن آن را اجرا می کردند، بلکه خودشان هم تحریم های جداگانه ای به تصویب می‌رساندند.

ظریف گفت: امروز اتحادیه اروپا اعلام کرده نه تنها خودش تحریم ها را رعایت نمی کند، بلکه دنبال کسانی که خواستار همراهی با اتحادیه اروپا باشند، خواهد بود و در حقیقت یک اجماع بین المللی علیه حرکت آمریکا ایجاد شده است. البته نباید منکر این واقعیت شد که آمریکا هم با قلدری، با فشار اقتصادی بزرگی وارد صحنه شده اما واقعیتی که من دارم مشاهده می کنم این است که بیش از فشار اقتصادی، آمریکا با جنگ روانی وارد میدان شده است. این جنگ روانی را با شرکای خود در داخل کشور انجام می دهد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: همان قدر که ادعای ترامپ برای مذاکره جایی برای توجه ندارد، همان قدر نیز ادعاهای آنها مبنی بر فشار به ایران قابل اعتنا نیست. این حرکت های زیگزاکی نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست. کشورهای مهم دنیا امروز تلاش می کنند در برابر تحریم های آمریکا بایستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 ، کدخبر: 3970517130،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
اون عادت داره که از شانتاژهای خری به نفع خودش استفاده کنه! با چیزی که تو خبر اومده به شدت موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
کلا ایشون شومن خیلی موفق تری میشد تا اینکه یک رییس جمهور بخواد بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین