پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به تامین اعتبارات لازم، امسال در سطح دو هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان عملیات یکپارچه سازی و تسطیح انجام می شود.

شعار سال: تقی کمال غریبی روز سه شنبه اظهار داشت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح از سوی دولت به جهاد کشاورزی گلستان تخصیص یافته است.

وی از کشاورزان استان به ویژه ساکن در نوار جنوبی خواست که زمین های خود را شهریور ماه برای مدت محدودی در اختیار مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح قرار دهند.

او، مدیریت آب با افرایش راندمان آبیاری 60 تا 70 درصدی و حذف هزینه های جداگانه ایجاد کانال انتقال آب و جاده بین مزارع را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: طرح یکپارچه سازی و تسطیح زمین های کشاورزی گلستان از سال 94 به صورت ویژه اجرایی شده است.

به گفته وی، در مجموع هم اینک سه هزار هکتار از زمین های زراعی استان زیر پوشش این طرح قرار دارد.

کمال غریبی اضافه کرد: طرح پایلوت یکپارچه سازی و تسطیح زمین های کشاورزی استان در روستای محمد آباد گرگان در اسفندماه 96 بهره برداری شد که 120 هکتار زمین این روستا را پوشش می دهد.

وی، زمین های سید آباد، شفیع آباد، سید میران، سرطاق و دودانگه را از دیگر مناطق روستایی در استان برشمرد که طرح در آن ها اجرا شده استمدیر آب و خاک گلستان، این طرح را به عنوان الگوی تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: طرح های یکپارچه سازی نه تنها توسعه اقتصادی ساکنان این مناطق بلکه پیشرفت کل استان را در پی دارد.

 اجرای طرح یکپارچه سازی فعالیت های کشاورزی اعم از آماده سازی زمین، تهیه بذر، کود، سم، استفاده از ماشین آلات کشاورزی و نگهداری آن، مدیریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات به صورت هماهنگ، صرفه اقتصادی برای بهره برداران دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان گلستان برپایه فعالیت کشاورزی است که از طریق فعالیت در سطح 650 هزار هکتار زمین انجام تامین می شود و بیشتر این اراضی به صورت قطعه های کوچک هستند و نیاز مبرم به اجرای یکپارچه سازی به ویژه برای افزایش راندمان در مصرف آب، تولید و استفاده از نهاده ها دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مرداد 97، کد مطلب: 82993811، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
این تامین شدن ها کجا و رسیدگی کلی و به ثمر رسیدن کجا! با این خبر ها فقط میشه امیدوار شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین