پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در آینده هر کشوری که دارای ذخایر زیست محیطی غنی باشد قوی‌تر است، گفت: پیوند اکوسیستم های طبیعی می‌تواند در مقابل هرگونه ریزگردها و عواملی ناشی از تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

شعار سال: محسن یوسف پور ظهر امروز در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری ایلنا در گیلان که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛ با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در راستای اجرای طرح آبخیزداری به این اداره تخصیص یافت اظهار داشت:این اعتبار ازسوی صندوق توسعه ملی در راستای اهتمام ویژه استاندار گیلان اختصاص یافت.

توقف زمین‌خواری در گیلان با اجرای طرح کاداس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: با اختصاص این اعتبار در تلاشیم طرح آبخیزداری را در کنار طرح زراعت چوب و اجرای کاداس ترویج دهیم.

یوسف پور با بیان اینکه طرح کاداس از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این استان در حال اجرا است، گفت: با اجرای این طرح زمین خواری در این استان متوقف می شود.

وی اضافه کرد: ۷۳۰ هکتار از اراضی ملی استان گیلان قابلیت اجرای کاداس را دارد که اجرای ۵۰۰ هکتار از آن را امسال در برنامه داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اعلام اینکه در راستای اجرای برنامه ششم به بهره برداری ۵۰ ساله چوب در این استان پایان دادیم خاطر نشان کرد:با توقف بهره برداری چوب، طرح زراعت چوب را در برنامه قرار دادیم.

یوسف پور ادامه داد: در راستای طرح زراعت چوب در حال حاضر۴۵۰۰ هکتار در جنگل‌های شفارود در منطقه شاندرمن در حال کاشت است.

هیچ مجوزی در بخش گردشگری صادر نمی کنیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌گیلان با بیان اینکه منابع طبیعی ییلاقات شهرستان ماسال از زیباترین نقاط گردشگری کشور است گفت: در راستای رعایت بهداشت و سلامت گردشگران در این مناطق گردشگری یک طرح گردشگری بزرگ در سطحی به اندازه شش هزار هکتار در نظر گرفته شد با لحاظ کردن تمهیدات لازم حفاظتی و در راستای مدیریت آن تصمیم گرفتیم که این طرح در قالب طرح های کوچک اجرا شود.

یوسف پور با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی استان گیلان در بخش گردشگری هیچگونه مجوزی صادر نمی کند تاکید کرد:فقط واگذاری های این اداره کل در قالب طرح انجام می گیرد.

پیوند اکوسیستم ها از ما در مقابل ریزگردها محافظت می کند

وی داشتن اکوسیستمی متعادل در محیط زیست کشور را امری ضروری و انکار ناپذیر دانست و گفت: اگر اکوسیستم های طبیعی ما باهم پیوند داده شوند می توانند در مقابل هر گونه ریزگردها و عواملی ناشی از تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

یوسف پور با بیان اینکه توقف بهره برداری جنگل از سوی دولت به مردم یک دیدگاه احساسی نیست تاکید کرد:این یک مطالبه ای است که در راستای حفظ سرمایه ملی، محیط زیستی سالم و انتقال آن به عنوان یک میراث از سوی ما به آیندگان ما است.

قدرت کشورها را در آینده ذخایر زیست محیطی مشخص می کند

وی همچنین اضافه کرد :در آینده هر کشوری که دارای ذخایر زیست محیطی غنی باشد قوی تر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان در پایان با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر رسالت مهم رسانه ها در انعکاس اخبار گفت:ارتباط بین مسئولان و مردم را رسانه ها برقرار می کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 17 مرداد 97، کد مطلب: 654209، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
اینو تازه فهمیدین؟ قطعا هم زمانی وارد عمل میشین که بفهمین همه چی تموم شده ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین