پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگوی عملکرد وزرا و دولت باشد، گفت: مردم باید ببینند رئیس‌جمهور در عمل معتقد به مبارزه با فساد است.
شعارسال: سیدحسین نقوی‌حسینی‌ درباره سخنان رئیس‌جمهور در گفتگو با مردم و اینکه حتماً در سه ماهه اخیر تخلف‌هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام تخلف‌هایی اخیر در بازار ارز و طلا، در دولت بوده و آقای روحانی به عنوان رئیس دولت باید با مدیران متخلف برخورد کند.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور برای برخورد با این تخلف‌ محرز، منتظر چه کسی است که بیاید و با عاملان آن برخورد کند؟ ایشان که خود داعیه‌دار مبارزه با فساد است و می‌گوید ما خط قرمزی نداریم، پس چرا مدیر و وزیر متخلف را عزل نمی‌کند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آقای روحانی می‌گوید ما از قوه‌قضائیه می‌خواهیم به تخلفات رسیدگی کند، تصریح کرد: مگر خودتان اذعان ندارید تخلف شده، درست است که قوه‌قضائیه رسیدگی و برخورد می‌کند؛ اما مسئولیت اول برعهده شخص رئیس‌جمهور است.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید پاسخگوی عملکرد وزرا و دولت باشد و نمی‌تواند بگوید پاسخگوی اقدامات وزیر و دولت نیستم.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید ببینند رئیس‌جمهور در عمل معتقد به مبارزه با فساد است.

به گزارش آنا، رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه -15 مرداد- در گفتگوی تلویزیونی خود با مردم، در پاسخ به این سوال که در شرایطی که مردم با سختی زندگی‌شان را می‌گذرانند و در مقابل، عده‌ای به هزاران میلیارد راضی نیستند و این تخلفات را انجام می‌دهند، دولت در برخورد با متخلفان و سو استفاده کنندگان چقدر جدی‌ است؟ گفت: با مفسد و فاسد و کسی که اخلال می‌کند و حقوق مردم را تضییع می‌کند باید قاطعانه برخورد کنیم. دولت با شرایط خاصی، ارز را تهیه کرده و در اختیار افراد می‌گذارد؛ لذا به کسی که این ارز را برای واردات کالا بیرون ببرد و برنگرداند و کالایش را هم وارد نکند نباید به هیچ عنوان رحم کنیم.

روحانی تاکید کرد: به طور قاطعانه در دولت گفتم و چند بار هم اخیراً تأکید کردم که ما مهلت سه ماهه به همه آن‌هایی که ارز بردند داده‌ایم و باید ثابت کنند که کالای مورد نیاز را آورده و وارد کشور کرده‌اند و این کالا در کجا قرار دارد. گمرکات کشور الان در ترخیص فعال‌تر شده و از دو هفته پیش به آنها دستور دادم که مقررات دست و پاگیری که به خاطر برخی احتیاط‌ها لحاظ می‌شد و به واسطه آن، ترخیص کالاها طول می‌کشید را برداشته و با سرعت بیشتری کالا ترخیص شود. مخصوصاً کالاهایی که مورد نیاز عامه مردم است. از آن طرف باید مراقبت کنیم ببینیم کسی که پول گرفته تا جنسی را وارد کند، آن جنس از کدام گمرک آمده، و در چه تاریخی و محاسبه شود پولی که گرفته با جنسی که آورده مطابق است یا نه؟ حتماً و بی‌تردید تخلف صورت گرفته است. حتماً فساد ایجاد شده و رانت بوده و من یکی از نگرانی‌هایم در این دو - سه ماه این بود که چگونه با این رانت و با این فساد مبارزه کرده و بتوانیم چارچوب بهتری ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت هیچ خط قرمزی در این زمینه ندارد و هر مقام یا کسی اگر تخلف کرد باید با او برخورد شود. دادگاه‌ها باید طبق قانون با او برخورد کنند و ما هم حامی خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 414063 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین