پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد: غیر از این است که استانداردهای بین المللی همان استانداردهای سند آموزش 2۰۳۰ است؟ حقیقتاً چه اصراری برای اجرایی کردن سند آموزش 2030 در آموزش و پرورش است که به هر ترفندی برای این امر کوشیده می‌شود؟

شعارسال: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در مطلبی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته است: عرصه تربیت رسمی، عرصه ای است که با ایدئولوژی و نظام ارزشی هر ملتی تنیده می‌باشد و جدایی عرصه آموزش از مبانی معرفتی، حقیقتی پوچ و بی معنا، و ادعایی باطل است و مدل‌های برنامه‌ریزی و اجرایی نیز از آن منبعث می‌شود.

هر روز که می‌گذرد، گشایشی! جدید در عرصه مدیریتی آموزش و پرورش، نگاه هراسان دلسوزان را به واقعه‌ای ناگوار رهنمون می‌کند. عمق فاجعه آنجاست که همه این موارد به اسم تحول بنیادین بیان می‌شود تا این سند مهجور و مظلوم بیش از پیش، به قعر چاه فراموشی برود.

متأسفانه در خبرها آمده است که وزارت آموزش و پرورش، برای ایجاد مدارس الگو در جمهوری اسلامی، بنا دارد که در مناطق آزاد مدارسی با استانداردهای بین‌المللی درست نماید.

زمانی این موضوع اسف بارتر می شود که جناب وزیر تأکید می دارند «با الگوسازی و ایفای نقش الگویی مدارس مناطق آزاد، می‌توان با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، آنها را با مدارس موردنظر و ایده‌آل جمهوری اسلامی آشنا کرد».

اما حقیقتا، منظور از استاندارد بین المللی چیست که قوانین کشور، اجازه فعالیت به آن نمی دهد؟ مگر غیر از این است که استانداردهای بین المللی همان استانداردهای سند آموزش 2030 می باشد؟ آیا استانداردهای بین المللی، ایده آل جمهوری اسلامی است؟! حقیقتاً چه اصراری برای اجرایی کردن سند آموزش 2030 در آموزش و پرورش است که به هر ترفندی برای این امر کوشیده می‌شود؟

درد آن جاست که بیش از 7 سال از ابلاغ سند تحول بنیادین گذشته است ولی متأسفانه همتی اساسی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد، بلکه هر بار به نوعی برنامه‌ای طراحی می شود تا نظام آموزشی جمهوری اسلامی را در نظام تمدنی غرب، هضم و به اضمحلال برسانند.

جناب آقای بطحایی! اینجا جمهوری اسلامی است و برای حفظ هویت اسلامی-ایرانی‌مان خون‌ها ریخته شده است. مردم برای پیاده شدن اسلام فقاهتی و اجرای اسلام ناب محمدی(ص) و نه استانداردهای نظام مادی غرب!، قیام نمودند.

مسئولیت حضرتعالی به واسطه اجرا و پیاده کردن شریعت اسلام، مشروعیت پیدا می کند و نه پیاده کردن استانداردهای بین‌المللی!

جناب آقای وزیر! بیش از این با تصمیمات اشتباه و غلط، ضربه بر پیکره کم رمق نظام آموزش و پرورش نزنید و به جای ایفای نقش برای تکمیل کردن پازل دشمنان انقلاب اسلامی، به همت مضاعف برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین همت گمارید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20مرداد 97، کدمطلب:13970520000993 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین