پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فاضلاب 54 روستا به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد سدهای تامین آب شرب 2 شهر سنندج و بانه می شود.

شعارسال: اقبال حمیدی روز شنبه اظهار داشت: فاضلاب 51 روستا در بالا دست سد وحدت (قشلاق) سنندج وارد این سد که منبع تامین آب شرب این شهر است، می شود.
وی با اشاره به اینکه 10 روستا از این تعداد نزدیک تر به این سد هستند، افزود: فاضلاب روستای سراب قامیش با 500 خانوار به صورت مستقیم وارد سد می شود اما فاضلاب دیگر روستاها به صورت غیر مستقیم وارد سد می شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: فاضلاب روستاهایی که فاصله بیشتری دارند و به صورت غیر مستقیم وارد سد می شود کمتر آلودگی دارد اما ورود مستقیم فاضلاب یک روستا، تهدیدی بهداشتی برای آب سد است.
حمیدی یادآور شد: فاضلاب سه روستا در بانه نیز به صورت مستقیم وارد سدی می شود که آب شرب این شهر را تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 6 ماه است برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب 10 روستای اولویت دار بالادست سد وحدت سنندج مکانیابی کرده ایم، اضافه کرد: انتظار داشتیم تا امروز دست کم فعالیت ساخت این تصفیه خانه آغاز شده باشد اما آبفار (آب و فاضلاب روستایی) به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت را آغاز نکرده است.
حمیدی یکی دیگر از مشکلات مرتبط با فاضلاب در شهر سنندج را مشترک بودن فاضلاب معابر با شهر دانست و گفت: در فصل بارندگی آب های سطحی وارد شبکه فاضلاب می شود و در قسمت هایی که درپوش ندارد نیز وارد خیابان می شود.
وی خواستار مدیریت چشمه های شهر سنندج شد و یادآور شد: با مدیریت و بهره گیری از آب های چشمه های شهر علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آن از ورود آن به شبکه فاضلاب جلوگیری می شود.
سد مخزنی وحدت (قشلاق) بر روی رودخانه قشلاق در در فاصله 20 کیلومتری شمال سنندج در مسیر جاده سقز، روی کوه‌های منطقه ساتله و تیرگرا احداث شده‌است. دریاچه پشت این سد 11 کیلومتر درازا دارد و وسعتی معادل 934 هکتار را در بر می‌گیرد.
سد قشلاق سنندج دارای حجم مخزن 215 میلیون مترمکعب بوده و تراز آن یک هزار و 543 متر بوده و حجم آب آن 50 میلیون مترمکعب است.
90
درصد آب شرب شهر سنندج از همین سد و 10 درصد نیز از چشمه ها و آب های زیرزمینی تامین می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کد خبر: 82997386 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
واقعاا با توجهی و بی مسیولیتی ی عده باید جون تعداد زیادی از مردم بخطر بیفته /.م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین